Axe lanceert productlijn die mannen helpt oudere vrouwen te versieren

Axe lanceert productlijn die mannen helpt oudere vrouwen te versieren
  • Food-en-retail
  • 8 okt 2013 @ 20:27
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • IntroductieMarketingMerken

Ja, u leest het goed, het staat er echt: Axe lanceert productlijn die mannen helpt oudere vrouwen te versieren. Het is eigenlijk een klein wonder dat u dit bericht op deze plaats leest want we hadden het persbericht aanvankelijk terzijde geschoven. Maar goed, het is Axe, het is Unilever, het gaat hier om echte marketing - wat zeg ik: de lancering van een complete productlijn - dus dat kunnen we niet zomaar laten passeren. Daar gaan we dan!

Ik werd meteen al getriggerd door de meer dan sympathieke kop van het Axe persbericht waaruit blijkt dat de afzender de dienstdoende journalist echt wil helpen zijn bij zijn werkzaamheden:

EEN OP DE VIJF MANNEN (20%) WIL AVONTUURTJE MET MOEDER VAN VRIEND

Kijk, dat scheelt weer gehannes met een rekenmachine. Het is ook een goede oefening in doelgroepdenken. De journalist in kwestie is zojuist 48 geworden en de moeders van de meeste van zijn vrienden zijn of dood of bejaard. Maar goed, hij blijkt dan ook helemaal geen doelgroep te zijn.

Want ook hier helpt Axe de journalist een handje: ze hebben een foto van de moeder van vriend meegestuurd:

Wouw! Dat is de betere MILF. Ook ietwat confronterend. De nieuwe productlijn Axe Mature is klaarblijkelijk bedoeld voor jongere mannen die graag met de vrouw van de journalist de koffer induiken.

Tot zover de poging tot enige journalistieke duiding. We geven u nu in handen van Unilever. Geloof het of niet; wat nu volgt - inclusief de oude fiets - is een integrale weergave van het persbericht.

De aantrekkingskracht van matures, vrouwen die minimaal vijf jaar ouder zijn, op mannen is enorm. Bijna twee derde van de Nederlandse mannen (62%) droomt of fantaseert wel eens over een mature. Matures weten wat ze willen, hebben veel ervaring tussen de lakens en stralen zelfvertrouwen uit. Hierdoor zijn ze volgens mannen interessanter dan vrouwen van hun eigen leeftijd. Op een oude fiets moet je het tenslotte leren! Dit blijkt uit onderzoek van AXE, uitgevoerd door Panelwizard onder ruim 1000 Nederlanders. Vrouwen durven hun fantasieën over een avontuur met een jonger exemplaar minder goed toe te geven. Het mannenmerk AXE biedt hulp en lanceert de nieuwe AXE Mature productlijn die het hoofd van matures op hol brengt.

Op een oude fiets moet je het leren

Een avontuurtje met een mature, bijvoorbeeld in de vorm van een zoen- of sekspartij, is in de ogen van de Nederlandse man in de leeftijd 18-25 jaar een unieke belevenis. De man kan ervaring opdoen – de vrouw kent tenslotte de fijne kneepjes van het liefdesspel – en dit geeft hem een ego boost. Dit verklaart het grote percentage mannen dat ervaring heeft met een mature. Vier van de vijf mannen (82%) heeft wel eens gezoend met een mature en twee derde (63%) heeft het bed gedeeld met een mature. Deze categorie vrouwelijk schoon is daarom ook regelmatig, minimaal één keer per week, onderwerp van gesprek in een vriendengroep. Vrouwen die geen “nee” zeggen tegen een avontuur met een jongere man doen dit voor de fun (27%), omdat het goed is voor hun zelfvertrouwen (27%) of vanwege het prettige gevoel van de verovering (12%). Vrouwen vinden jonge mannen aantrekkelijk omdat zij speelser, ongeremder en ondeugender zijn dan mannen van hun eigen leeftijd

Privéles van een docente

Mannen die een intiem moment beleefden met een mature zijn gemiddeld vijf tot tien jaar jonger. Een vrouw met een wat groter leeftijdsverschil, zoals de moeder van een vriend, blijkt voor één op de vijf mannen echter ook geen verkeerde flirt-partner. Van de mannen heeft 20% wel eens gezoend of seks gehad met de moeder van een van zijn vrienden, of zou dit graag willen. Maar ook binnen de schoolmuren wordt er geflirt met oudere vrouwen. Zo heeft 4% van de mannen wel eens de lakens gedeeld met een docente. Van de bekende Nederlandse matures wordt Chantal Janzen genoemd als meest aantrekkelijk. Ook met Lieke van Lexmond zouden mannen wel een spannend moment willen beleven. Mannen ontmoeten matures vooral tijdens het uitgaan, maar ook op vakantie en op het werk komen zij met elkaar in contact. 

Versiertricks

Wanneer een Nederlandse man een aantrekkelijke mature in het vizier heeft, wordt zij aangesproken, geeft hij haar complimentjes en maakt hij grapjes om haar te versieren. Van de vrouwen heeft 90% wel eens met een jongere man gezoend. Zij durven hun verlangens naar een jongere man alleen niet zo goed toe te geven. 6% van de vrouwen die nog geen ervaring heeft met een jongere man zou dit wel graag willen. Daarentegen staat 22% van de mannen die nog geen ervaring heeft met een mature open voor een nieuw avontuur. Het AXE-effect is dus geen overbodige luxe.

Tijs van Olffen, senior brand manager AXE: 'In Nederland neemt de populariteit van de mature onder jonge mannen toe. AXE speelt in op deze trend met de nieuwe AXE Mature productlijn en biedt hulp aan mannen om een mature te versieren.'

De AXE Mature productlijn bestaat uit een deodorant, showergel en hairgel en is vanaf maandag 16 september verkrijgbaar.

www.axe.nl

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken