Ici Paris XL gekozen tot beste winkelketen
- Food-en-retail
- 30 okt 2013 @ 09:49
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - AwardsWinkelen
- 30 okt 2013 @ 09:49
- Redactie Food en Retail
Winkelketen Ici Paris XL is uitgeroepen tot Beste Winkelketen van Nederland 2013. Jumbo-topvrouw Colette Cloosterman nam de prijs voor beste Retail Executive in ontvangst. Daarnaast won het managementteam van Jumbo de vakprijs Retail Managementteam. De awards zijn gisteren uitgereikt tijdens het ABN Amro Retailer of the Year Gala in Santpoort.
In de afgelopen maanden beoordeelden ruim 330.000 consumenten hun favoriete winkelketen voor de publieksprijs ABN Amro Beste Winkelketen van Nederland. Consumenten beoordeelden een winkelketen op negen aspecten, namelijk de prijsaspecten: prijs-kwaliteitverhouding, prijsniveau en acties & aanbiedingen. Op de serviceaspecten: service en deskundig en klantvriendelijk personeel. En op de assortimentaspecten: assortiment, sfeer en vernieuwing.
Deze scores resulteerden in 27 categoriewinnaars die op 30 september bekend zijn gemaakt. Alle categoriewinnaars maakten kans op de overall titel door stemmen van de consument binnen te halen en daarbij het beste te scoren op de belangrijkste aspecten voor de consument. Ici Paris XL behartigt naar de mening van een grote meerderheid van Nederland het beste de belangen van de markt en mag zichzelf daarom de Beste Winkelketen van Nederland 2013 noemen.
Vakprijzen Retail Executive en Retail Managementteam 2013
Colette Cloosterman van Jumbo sleepte de vakprijs Retail Executive 2013 in de wacht. Hiermee liet zij de andere genomineerden achter zich. Hieronder de complete top vijf Retail Executives:
1. Colette Cloosterman van Jumbo
2. Ronald van Zetten van HEMA
3. Krein Bons van vanHaren
4. Philip Mountford van Hunkemöller
5. Steven Bakker van Bas Group
Het managementteam van Jumbo behaalde de meeste stemmen voor de vakprijs Retail Managementteam 2013. De top vijf Retail Managementteams ziet er als volgt uit:
1. Jumbo
2. HEMA
3. Action
4. Paradigit
De winnaars van beide vakprijzen zijn bepaald nadat vakgenoten (retailers) in een eerste stemronde aangaven welke Retail Executive en welk Retail Managementteam zij wilden nomineren. Op basis hiervan is een Top 10 Retail Executives en een Top 10 Retail Managementteams samengesteld. In de tweede ronde is gestemd op één Retail Executive en één Retail Managementteam. Hieruit kwam een Top 5 voor beide categorieën voort. Tijdens het ABN Amro Retailer of the Year Gala konden retailers hun laatste stem uitbrengen. In totaal hebben ruim 1.000 vakgenoten gestemd.
Het concept Retailer of the Year is in 2003 ontstaan in Nederland en is inmiddels actief in negen Europese landen. In Nederland bestaat het concept uit een publiekprijs, twee vakprijzen en twee juryprijzen. De publieksprijs voor beste winkelketen is volgens de initiatiefnemers 'het grootste consumentenonderzoek in Nederland waarin alle winkelketens met minimaal zeven vestigingen in Nederland of een in Nederland gevestigde winkelketen met wereldwijd meer dan dertig vestigingen zijn opgenomen'. De vakprijzen ‘Retail Executive’ en ‘Retail Managementteam’ worden geselecteerd en bepaald door retailers (vakgenoten).
Op 14 februari 2014 zal tijdens het ABN Amro World Tennis Tournament de juryprijs ‘Beste Starter’ worden uitgereikt. Op 27 maart 2014 wordt onder het concept Retailer of the Year ook de juryprijs ‘Retail Innovation Award’ uitgereikt voor de meest innovatieve retailorganisatie of voor de organisatie die werkzaam is voor de retailbranche.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- prijzengala
- award
- Colette Cloosterman
- Beste Winkelketen
- retail
- ABN Amro
- uitreiking
- Jumbo
- ICI PARIS XL
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing