Jumbo bouwt webwinkel in concurrentiestrijd AH

Jumbo bouwt webwinkel in concurrentiestrijd AH
  • Food-en-retail
  • 22 okt 2013 @ 00:40
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • WinkelenMultichannel

Jumbo Supermarkten wil ook online de concurrentie aangaan met marktleider Albert Heijn. Daartoe bouwt de ambitieuze keten momenteel aan een webwinkel.

Een team in Den Bosch is bezig met de ontwikkeling van online winkelactiviteiten, bevestigde een woordvoerder van de supermarktketen maandag. Over hoe de webshop eruit gaat zien, doet hij geen uitspraken. 'Wat ik wel kan aangeven is dat er voor het eind van dit jaar niets zal gebeuren.'

Volgens vakblad Distrifood werkt Jumbo aan afhaalpunten in de supermarkten, waar consumenten hun online bestelde boodschappen kunnen afhalen. Het bedrijf zou een voormalig distributiecentrum van Super de Boer in Den Bosch aan het ombouwen zijn tot magazijn voor de webwinkel. 

Marktleider Albert Heijn heeft al sinds 2001 een webwinkel. Vorig jaar kwamen daar ook afhaalpunten bij, sinds afgelopen jaar ook in de supermarkten zelf. Klanten kunnen tegenwoordig ook bestellingen van Bol.com afhalen bij hun lokale Appie. 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken