Foodmerk van het jaar: Hak

Foodmerk van het jaar: Hak
  • Food-en-retail
  • 7 okt 2013 @ 08:42
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • AwardsMerken

Hak is door de Nederlandse supermarktklant verkozen tot Merk van het Jaar 2013. Tweede in de verkiezing werd Pickwick, gevolgd door Mona. Mona is dit jaar ook uitgeroepen tot meest vernieuwende A-merk.

De verkiezing van het Merk van het Jaar is een initiatief van de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI). Er werden ook diverse winnaars bekroond in deelcategorieën

Op basis van GfK-onderzoek onder 12.000 consumenten werden merken beoordeeld op kwaliteit, innovatiekracht en expressiviteit. Volgens de FNLI blijkt dat het imago van A-merken steeds lager wordt gewaardeerd, vooral door de crisis en de concurrentie van discounters.

Dit jaar werd, behalve op merkkracht, voor het eerst ook gemeten op merkkrachtontwikkeling ten opzichte van 2012. Dat heeft geleid tot een compleet andere top-3 dan andere jaren, meldt de FNLI. 'Toch valt nog steeds op dat de ranglijst ook in 2013 wordt aangevoerd door oer-Hollandse merken', aldus Wil Klein van onderzoeksbureau GfK. 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken