Unilever ziet omzet teruglopen

Unilever ziet omzet teruglopen
  • Food-en-retail
  • 24 okt 2013 @ 10:12
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • MerkenFood

De omzet van levensmiddelenconcern Unilever is in het derde kwartaal teruggelopen met 6,5 procent naar 12,5 miljard euro. In de opkomende markten, zoals Azië en Latijns-Amerika, kopen consumenten minder door de economische tegenwind. In de 'oude' markten zoals de Verenigde Staten en Europa bespeurt Unilever nog nauwelijks verbetering.

Ondanks deze tegenvallende resultaten blijft Unilever-topman Paul Polman benadrukken dat de groei juist uit de nieuwe regio's moet komen. 'Opkomende economieën blijven ondanks de huidige slow-down de belangrijkste motor van onze groei.'

Unilever verkocht nog wel meer producten in het derde kwartaal. De onderliggende omzetgroei bedroeg 3,2%, maar in de eerste zes maanden was dat meer: 5%. Eind september waarschuwde Unilever al voor een dalende omzetgroei.

Bij de divisie persoonlijke verzorging en wasmiddelen werd wel een omzetgroei geboekt. Met merken als Dove, Omo, Vaseline en Axe (dat recent nog de geurlijn Mature lanceerde) is het bedrijf op tal van markten een dominante speler. 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken