Unilever ziet omzet teruglopen
- Food-en-retail
- 24 okt 2013 @ 10:12
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - MerkenFood
- 24 okt 2013 @ 10:12
- Redactie Food en Retail
De omzet van levensmiddelenconcern Unilever is in het derde kwartaal teruggelopen met 6,5 procent naar 12,5 miljard euro. In de opkomende markten, zoals Azië en Latijns-Amerika, kopen consumenten minder door de economische tegenwind. In de 'oude' markten zoals de Verenigde Staten en Europa bespeurt Unilever nog nauwelijks verbetering.
Ondanks deze tegenvallende resultaten blijft Unilever-topman Paul Polman benadrukken dat de groei juist uit de nieuwe regio's moet komen. 'Opkomende economieën blijven ondanks de huidige slow-down de belangrijkste motor van onze groei.'
Unilever verkocht nog wel meer producten in het derde kwartaal. De onderliggende omzetgroei bedroeg 3,2%, maar in de eerste zes maanden was dat meer: 5%. Eind september waarschuwde Unilever al voor een dalende omzetgroei.
Bij de divisie persoonlijke verzorging en wasmiddelen werd wel een omzetgroei geboekt. Met merken als Dove, Omo, Vaseline en Axe (dat recent nog de geurlijn Mature lanceerde) is het bedrijf op tal van markten een dominante speler.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
- [marketeer 199] Thijs Ekelschot -... 12-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing