Broodconsumptie loopt terug, comeback mogelijk
- Food-en-retail
- 20 nov 2013 @ 09:12
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - FoodInnovatie
- 20 nov 2013 @ 09:12
- Redactie Food en Retail
Nederlanders eten minder brood. De consumptie van brood daalt al sinds 2009, maar de daling is dit jaar sterker dan in andere jaren. Volgens het Voorlichtingsbureau Brood lijken consumenten in verwarring door populaire boeken over voeding zoals De Voedselzandloper van de Belgische arts Kris Verburgh. Om erachter te komen wat er precies achter de dalende broodconsumptie zit, is het bureau een onderzoek gestart. Een comeback lijkt mogelijk.
De consumptie van brood is de eerste drie kwartalen van 2013 met 2,3 procent gedaald. Mogelijk is dat het gevolg van populaire dieetboeken die het eten van brood om gezondheidsredenen ontmoedigen. Dat heeft het Voorlichtingsbureau Brood bevestigd naar aanleiding van berichtgeving in NRC Handelsblad. Sommige dieetgoeroes, zoals deze, maken het helemaal bont: 'brood maakt meer kapot dan je lief is.' Die heeft blijkbhaar nog nooit een baksel van het kaliber speltbrood ontdekt. Juist deze extra gezonde varianten maken een comeback van brood goed mogelijk. Het Voorlichtingsbureau Brood draagt intussen met deze broodpromotie bij aan de comeback. In Frankrijk werd onlangs de noodklok geluid over het stokbrood. Ook daar zijn andere ontbijtvormen en consumptiepatronen in opkomst. In elk geval lijken compleet kapotgemalen vezels in broodsoorten, zoals stokbrood en hoge doseringen zout en geraffineerde suiker in brood hun beste tijd te hebben gehad.(PvWK)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- speltbrood
- alternatief
- drinkyoghurt
- stokbrood
- consumententrends
- Voorlichtingsbureau Brood
- comeback
- brood
- consumptie
- Cornflakes
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
- [marketeer 199] Thijs Ekelschot -... 12-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing