Coca-Cola luistert wel naar Oxfam, niet naar All Out
- Food-en-retail
- 11 nov 2013 @ 09:20
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - MarketingSponsoringPRPolitiek
- 11 nov 2013 @ 09:20
- Redactie Food en Retail
Het zal eens niet dat Coca-Cola onder vuur ligt. Naar kritiek van homorechtenorganisatie All Out werd niet geluisterd, maar Oxfam Novib krijgt wel gehoor bij de frisdrankengigant.
Coca-Cola heeft geluisterd naar het pleidooi van Oxfam Novib om landroof in de suikerteelt tegen te gaan. Het bedrijf kondigt een 'zero tolerance'-beleid aan.
Samen met cabaretier Dolf Jansen voerde Oxfam op 17 oktober actie bij het hoofdkantoor van Coca-Cola. Het bedrijf moet volgens de NGO meer doen om landroof en andere misstanden in de suikerteelt te bevechten.
Coca-Cola heeft in een verklaring laten weten samen met Oxfam een actieplan te hebben opgezet. Zo wordt de top-3 van suikerproducenten waar het concern zaken mee doet openbaar en komt er onafhankelijk onderzoek naar landconflicten in onder andere Brazilië, Colombia en Guatemala. Ook moeten leveranciers laten zien dat de lokale bevolking vooraf is geïnformeerd en in vrijheid toestemming geeft om land te gebruiken voor de suikerteelt.
Hoe anders verging het de actie van homorechtenorganisatie All Out, die de Olympische sponsors Coke, McDonald's en Samsung opriep zich uit te spreken tegen de discriminatie van de LHBT-gemeenschap in Rusland. Ondanks herhaaldelijke oproepen hield Coca-Cola zich op de vlakte.
Uiteindelijk kwam er wel een algemene verklaring, waarin het bedrijf benadrukte altijd een voorvechter van homorechten te zijn geweest. 'As a sponsor since 1928, we believe the Olympic Games are a force for good that unite people through a common interest in sports, and we have seen firsthand the positive impact and long-lasting legacy they leave on every community that has been a host.'
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Kleine campagne Heinz tegen groot probleem
- [column] Battle of the smartphones
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt winkeldiefstal onder...
- Dennis van de Sande van Royal Swinkels: 'Mark Ritson's...
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Subways Royal Submarines duiken weer... 25-04-2024
- Hema springt in op rookworst-rel25-04-2024
- Kleine campagne Heinz tegen groot... 24-04-2024
- Primark verlaagt prijzen... 24-04-2024
- [RMD24] 'Over retailmedia leven nog... 24-04-2024
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing