Expat-supermarkt wint FD Gazellen

Expat-supermarkt wint FD Gazellen
  • Food-en-retail
  • 30 nov 2013 @ 00:13
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • FoodConsumenten

Holland at Home, een snelgroeiende online supermarkt voor Nederlanders in het buitenland, een Zilveren FD Gazellen heeft gewonnen. De opvallende e-commercespeler is in acht jaar tijd van een idee aan de keukentafel uitgegroeid tot miljoenenbedrijf dat zijn omzet zag vertienvoudigen in drie jaar tijd.

In de afgelopen acht jaar is Holland at Home van 'keukentafelonderneming' uitgegroeid tot miljoenenbedrijf dat zijn omzet in drie jaar tijd zag vertienvoudigen. Het Financieele Dagblad reikte dit jaar voor de tiende keer de zogenaamde FD Gazellen uit: een prijs voor de snelst groeiende ondernemingen van Nederland. Holland at Home heeft daarbij met trots in de categorie klein de Zilveren Gazelle in ontvangst genomen.


Vanuit de woonkamer
Tot voor kort werd Holland at Home vanuit de woonkamer gerund, maar tegenwoordig houdt de online supermarkt voor expats met een handvol medewerkers kantoor aan de Keizersgracht in Amsterdam. Chrystal van Goor den Oosterlingh, oprichtster van Holland at Home: 'De tweede plek bij de FD Gazellen Awards bewijst dat de explosieve groei van Holland at Home niet onopgemerkt is gebleven. Wij zijn zeer vereerd en dit is een extra motivatie om Nederlandse producten wereldwijd te verkopen aan onze expats.'

Aan keukentafel bedacht
Holland at Home is bedacht aan een Duitse keukentafel toen de eigenaresse zelf als expat in Duitsland woonde. Chrystal van Goor den Oosterlingh miste hagelslag en pindakaas, wat haar op het idee bracht dat meer Nederlanders in het buitenland op zoek zijn naar Nederlandse producten. Na haar terugkeer naar Nederland werd in mei 2005 Holland-at-Home.com gelanceerd. Inmiddels is de onderneming uitgegroeid tot een meertalige online supermarkt waar Nederlanders en iedereen die van Nederlands eten houdt meer dan 5.000 producten kan bestellen, zoals bekende merken als Calvé, De Ruijter en Unox of tijdens Sinterklaas de zo geliefde pepernoten en chocoladeletters. De verwachting is dat dit jaar meer dan 30.000 families gebruik zullen maken van de diensten van Holland at Home. (PvWK)


FD Gazellen Awards
Op 28 november 2013 vond voor de tiende keer de uitreiking van de FD Gazellen Awards plaats, een zeer prestigieuze prijs voor Nederlandse bedrijven. Holland at Home is trots om op de tweede plaats geëindigd te zijn bij de FD Gazellen Awards voor de provincie Noord-Holland. Om mee te kunnen dingen naar de FD Gazellen Awards moeten bedrijven over een periode van drie jaar aan verschillende criteria voldoen. Zo zijn er eisen verbonden aan de omzetcijfers, moet de Gazelle financieel gezond zijn, een omzetgroei van minstens 20% over drie jaar realiseren en geen verliezen hebben.

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken