Lidl fopt Zweedse foodies met neprestaurant
- Food-en-retail
- 18 nov 2013 @ 12:06
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - ActiesInspiratie
- 18 nov 2013 @ 12:06
- Redactie Food en Retail
Recentelijk werd een chique pop-up restaurant in Stockholm geopend, onder de naam Dill. Met een hip interieur, bekende topchefs in de keuken, Michelin-waardige gerechten en een sfeer waar Zweedse foodies zich direct door aangetrokken voelden. Het menu? Negen-gangen culinaire hoogstandjes voor slechts 60 euro per persoon. Drie weken lang zat de zaak stampvol. Maar wat bleek…
… het was een slimme reclamestunt voor budgetsupermarktketen Lidl, bedacht door het Zweedse reclamebureau Ingo. Onder het motto ‘Sometimes you need to change the outside, to get people to discover the inside’ kookten de chefs drie weken lang met louter Lidl-producten bijzondere culinaire gerechten. Het vlees, de vis, groenten, aardappelen, sausjes… alles kwam van Lidl en was, zoals we weten, erg goedkoop. Vandaar ook de naam: de letters van Lidl gehusseld tot Dill. Een geslaagde hoax of een flauwe grap? Daar zijn de meningen over verdeeld in Zweden. Het deed de redactie van Culy, die de stunt registreerde, 'een beetje denken aan de Zeeman stunt op de Amsterdam Fashion Week in 2011'. Toen bleek een gehypte strakke show op de catwalk geheel door deze kledingdiscounter te zijn aangekleed. Zie hier de filmimpressie door Marcus Svanberg van bureau Acne van de hilarische Lidl-stunt. In elk geval heeft het retailmerk zich op creatieve wijze geprofileerd als prijsvechter met goede waar.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Subways Royal Submarines duiken weer... 25-04-2024
- Hema springt in op rookworst-rel25-04-2024
- Kleine campagne Heinz tegen groot... 24-04-2024
- Primark verlaagt prijzen... 24-04-2024
- [RMD24] 'Over retailmedia leven nog... 24-04-2024
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing