Lidl fopt Zweedse foodies met neprestaurant

Lidl fopt Zweedse foodies met neprestaurant
  • Food-en-retail
  • 18 nov 2013 @ 12:06
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • ActiesInspiratie

Recentelijk werd een chique pop-up restaurant in Stockholm geopend, onder de naam Dill. Met een hip interieur, bekende topchefs in de keuken, Michelin-waardige gerechten en een sfeer waar Zweedse foodies zich direct door aangetrokken voelden. Het menu? Negen-gangen culinaire hoogstandjes voor slechts 60 euro per persoon. Drie weken lang zat de zaak stampvol. Maar wat bleek…

… het was een slimme reclamestunt voor budgetsupermarktketen Lidl, bedacht door het Zweedse reclamebureau Ingo. Onder het motto ‘Sometimes you need to change the outside, to get people to discover the inside’ kookten de chefs drie weken lang met louter Lidl-producten bijzondere culinaire gerechten. Het vlees, de vis, groenten, aardappelen, sausjes… alles kwam van Lidl en was, zoals we weten, erg goedkoop. Vandaar ook de naam: de letters van Lidl gehusseld tot Dill. Een geslaagde hoax of een flauwe grap? Daar zijn de meningen over verdeeld in Zweden. Het deed de redactie van Culy, die de stunt registreerde, 'een beetje denken aan de Zeeman stunt op de Amsterdam Fashion Week in 2011'. Toen bleek een gehypte strakke show op de catwalk geheel door deze kledingdiscounter te zijn aangekleed. Zie hier de filmimpressie door Marcus Svanberg van bureau Acne van de hilarische Lidl-stunt. In elk geval heeft het retailmerk zich op creatieve wijze geprofileerd als prijsvechter met goede waar.

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken