Nespresso laat George Clooney en Matt Damon nieuw merkplatform op YouTube lanceren
- Food-en-retail
- 4 nov 2013 @ 23:52
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - Food
- 4 nov 2013 @ 23:52
- Redactie Food en Retail
In samenwerking met Google en YouTube, lanceert Nespresso vandaag een nieuw digitaal merkplatform. Op dit platform zijn verschillende videofragmenten te bekijken, waaronder beeld van George Clooney in zijn nieuwe rol als lid van de Nespresso Sustainability Advisory Board.
Daarnaast wordt vanavond voor het eerst in Nederland deel één van de nieuwste Nespresso TV-commercial uitgezonden. Hierin speelt George Clooney wederom de hoofdrol. Later deze maand voegt goede vriend en acteur Matt Damon zich bij George en geniet hij in alle rust van zijn Nespresso-moment.
In de nieuwste tv-commercial is de hoofdrol niet alleen weggelegd voor Nespresso merkambassadeur George Clooney, maar speelt ook acteur en goede vriend, Matt Damon een rol. Matt Damon zegt over de samenwerking met Nespresso: “Ik houd van het product, ik drink Nespresso en ik vind George Clooney gewoon heel erg leuk.”
De TV-commercial gaat online verder. Bezoekers van het speciaal ontwikkelde NespressoYouTube kanaal kunnen nog nooit eerder vertoonde fragmenten bekijken van onder andere George Clooney in actie als lid van de Nespresso Sustainability Advisory Board. Het kanaal biedt Nespresso Clubleden, YouTube bezoekers en iedereen er tussenin, een overzichtelijke, laagdrempelige en persoonlijke Nespresso-ervaring.
“Onze nieuwe campagne bestaat niet alleen uit een tv-commercial,” zegt Mark Ruijgrok, country manager bij Nespresso Nederland. “We bieden in samenwerking met Google en YouTube ook een online beleving. Op ons nieuwe digitale merkplatform kunnen koffieliefhebbers op geheel eigen wijze Nespresso ontdekken.”
Matt Britin, VP Google Nothern Europe en wereldwijd sponsor van de Nestlé relatie zegt: “Nespresso is pilot partner van ons Brand Partner Program, waarmee merken content creators worden en op die manier alles uit hun YouTube kanaal kunnen halen. Nespresso is een wereldwijd geliefd merk en binnen deze samenwerking maken wij de volgende stap in de creatie van next-generation content. De komende tijd staat er dan ook nog het een en ander te gebeuren.”
De nieuwe commercial is geregisseerd door de award-winning director Grant Heslov. We zien onder andere hoe George Clooney een blauwtje loopt bij een aantrekkelijk vrouw die de voorkeur geeft aan haar Nespresso. En dit is exact waar het om draait: een Nespresso koffie-ervaring is de ultieme verwennerij en een moment waarvan je in alle rust wilt genieten.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing