Unilever maakt alle palmolie traceerbaar

Unilever maakt alle palmolie traceerbaar
  • Food-en-retail
  • 12 nov 2013 @ 08:05
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • FoodMarketing

Onderweg naar verduurzaming van de palmolieproductie, een belangrijke grondstof in o.a. de health & beautycare en margarine, maakt Unilever zojuist bekend binnen zes jaar alle palmolie traceerbaar te maken. Unilever is 's werelds grootste inkoper van palmolie. Jaarlijks koopt men 1,5 miljoen ton.


De verduurzaming past in het ambitieuze verduurzamingsplan 'Sustainable Living' van Unilever dat ceo Paul Polman ontvouwde.

Marc Engel, Chief Procurement Officer zegt vanuit Londen: 'Market transformation can only happen if everyone involved takes responsibility and is held accountable for driving a sustainability agenda. Our progress has been made possible by the commitment and efforts of a number of our strategic suppliers. We will continue to engage with our suppliers, NGOs, governments, RSPO, end users and other industry stakeholders to develop collaborative solutions to halt deforestation, protect peat land, and to drive positive economic and social impact for people and local communities.' In een reactie zegt Richard Holland, Directeur van de sectie Market Transformation Initiative van het Wereld Natuur Fonds dat hij hoopt dat veel bedrijven de stappen naar verduurzaming, in dit geval naar duurzame palmolie, door Unilever zullen volgen. (PvWK)

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken