Mud Jeans huur een broek-idee bekroond
- Food-en-retail
- 24 dec 2013 @ 00:10
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - CreatieInnovatie
- 24 dec 2013 @ 00:10
- Redactie Food en Retail
Onlangs reikte de NCD (Nederlandse Vereniging van Commissarissen en Directeuren) tijdens haar jaarlijkse congres de ‘Change Award 2013’ uit. Van de drie genomineerden heeft Mud Jeans deze ‘Award of the Awards’ gewonnen omdat hun concept meerdere vernieuwingen in zich draagt. Wat de NCD-jury betreft is Mud Jeans een échte ‘Changer’ die laat zien dat bewust en positief zaken doen en ondernemerschap goed samengaan.
Jurering
Alle 200 deelnemers van het Change in Business Congres stemden mee en uiteindelijk benoemde de jury Mud Jeans tot winnaar. NCD- voorzitter Ron Steenkuijl die de Award uitreikte: “Mud Jeans laat zien dat ook in de traditionele keten van de kledingindustrie wezenlijke vernieuwingen zijn in te passen, die een actieve bijdrage leveren aan een meer leefbare wereld.” Volgens de jury draagt Mud Jeans meerdere vernieuwende concepten in zich ten opzichte van de andere twee kandidaten en is het een dienst die uitstekend past in de transitie naar een circulaire economie. Een lage milieudruk door de biologische teelt van katoen; door het Leas a Jeans concept en daardoor recycling een nieuw verdienmodel binnen de kledingbranche; een enorme ‘awareness’ van de gebruiker rondom milieu en tot slot de verantwoorde productie in fabrieken met goede arbeidsomstandigheden. De andere twee genomineerden waren Techcomlight met hun SmartLed en Cup Engineering met de Sprider.
Mud Jeans
Directeur Bert van Son: “Wij zijn heel erg blij met deze award. Het bevestigt dat ons Leas a Jeans concept voor daadwerkelijke verandering zorgt in de kledingbranche, van verbruik naar gebruik.” Mud Jeans maakt sinds 2008 eerlijke mode. Het Nederlandse modelabel heeft serieuze idealen: Duurzame producten op basis van biologische grondstoffen; fairtrade en goede arbeidsomstandigheden in de fabrieken en hergebruik van grondstoffen waar mogelijk. Mud Jeans produceert fashion met respect voor mens en milieu en neemt daarom bewust afstand van de conventionele productiewijzen van kleding. Mud Jeans is aangesloten bij diverse keuringsorganisaties en partners op het gebied van duurzame kleding.
NCD en Change Award
De uitreiking van de NCD Change Award is een belangrijk onderdeel van de NCD Visie op leiderschap, met als doel een nieuwe, frisse CHANGE wind te laten waaien door zakelijk Nederland. Daarbij gaat het niet om een concreet doel, maar een proces om bewust en positief zaken te doen en samen te werken. Waarbij de NCD een platform biedt om nieuwe initiatieven met elkaar te delen en verder te brengen.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- NCD
- jeans
- lease
- Mud Jeans
- Nederlandse Vereniging van Commissarissen en Directeuren
- Change in Business Congres
- Bert van Son
- award
- Ron Steenkuijl
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
- Dennis van de Sande van Royal... 22-04-2024
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing