Weber maakt óók van het winterseizoen een barbecueseizoen
- Food-en-retail
- 11 dec 2013 @ 12:00
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - FoodInnovatie
- 11 dec 2013 @ 12:00
- Redactie Food en Retail
BBQ a-merk Weber wil van het komende winterseizoen ook een barbecueseizoen maken. 'Het Winterweberen noemen we dat. Met nieuwe producten zoals de Master-Touch™ GBS™ Smokey Grey of de nieuwe Fire Place zorgt Weber voor een aangename warmte in de komende koude wintermaanden', aldus de marketingafdeling. Met landelijke marketing acties ondersteunt Weber het zogenaamde 'Winterweber gevoel'. De Weber - Radio Veronica Kalender actie, de vul-in-en-win Winterweberpakket actie en de actie ‘win je aankoopbedrag retour’ moeten de gedragsverandering realiseren.
Weber is de wereldwijde marktleider op het gebied van barbecues, buitenkeukens en bijbehorende accessoires. De multinational vindt zijn oorsprong in Chicago, Illinois in de Verenigde Staten, waar in 1952 de eerste kogelbarbecue met deksel is uitgevonden. Weber-Stephen Holland is een volle dochter van het familiebedrijf en heeft sinds haar oprichting in 2003 een stormachtige groei gekend dankzij de uitmuntende productkwaliteit, de innovatieve concepten en haar sterke service- en dienstverlening. Het barbecuen in de winter is een logische stap omdat iedere marketeer op zoek is naar 'meer gebruiksmomenten' van zijn of haar merk.
'Winterweberen' moet in de Van Dale
Voor Amerikanen en ook voor veel Europeanen is het al jarenlang vanzelfsprekend dat er het hele jaar door buiten gebarbecued wordt. Kou, sneeuw of wind zijn géén probleem, claimt Weber. 'Sterker nog, de elementen dragen bij aan de intense beleving van het barbecueën in de winter. Met de feestdagen voor de deur verkeren de meeste mensen in een vrolijke feeststemming. Iedereen kijkt uit naar de knusse pakjesavond van Sinterklaas en de gezellige kerstavonden met familie, warme chocolademelk en uiteraard veel en lekker eten. De producten van Weber zijn ideaal om het hele jaar door te gebruiken, dus ook in de winter.'
Gemaakt in Chicago
De barbecues en buitenkeukens van het merk zijn ontwikkeld in de Amerikaanse stad Chicago. Ze zijn door het plaatselijke klimaat met harde wind, kou en sneeuw ontworpen om te voldoen bij extreme weersomstandigheden. 'De keuze uit hoogwaardig Amerikaans roestvrij staal of porselein geëmailleerd staal waarborgt uitstekend de temperatuurbehoud met gesloten deksel. De barbecue of buitenkeuken is daarnaast eenvoudig te onderhouden en te reinigen. Alle barbecues en buitenkeukens van Weber kunnen daarom het hele jaar door onder een hoes buiten blijven staan; zo pakt u makkelijk de barbecue erbij om buiten een maaltijd te breiden. Ook in de winter', aldus Weber. Deze maand lanceert Weber daarom een uitgebreide marketingcampagne: online, op de winkelvloer, op locatie en in de ether.
Multichannel
Op de winkelvloer loopt een 'vul-in-en-win Winterweberpakket actie' de hele maand december. Deze is te vinden in één van de 125 winterweber dealers locaties in Nederland. Maak de hele maand kans op het Winterweberpakket met daarin een Weber fleece jack, dé Weber partytent én de nieuwste Weber kevlar barbecuehandschoenen. Deze de winter geeft Weber ook 'de befaamde Grill Academy workshops', meldt het bedrijf trots. 'Er is zelfs een speciale kersteditie waarin de deelnemers in de vier uur durende workshop een compleet kerstmenu op de barbecue bereiden. Inclusief gratis dubbel-DVD “Buitengewoon Barbecueën” met meester-kok Ron Blaauw en een kortingsvoucher van € 10 voor de volgende boeking.'
Goed. Dan loopt de campagne ook nog op de radio. 'Het sneeuwt prijzen op Radio Veronica! Van 1 december 2013 tot en met 24 december 2013 kan de Radio Veronica luisteraar elke dag kans maken op een Weber prijs door mee te doen met de Weber-Radio Veronica kalender actie. Weber komt naar je toe deze winter.' Het moge duidelijk zijn: waar rook is is vuur. Zelfs als het vriest dat het kraakt. (PvWK)
Ga naar grillacademy.nl voor meer informatie
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- aroma
- winter
- sneeuw
- gebruiksmoment
- Weber
- barbecue
- vlees
- buiten
- vrieskou
- grill
- houtskool
- schroeien
- winterweberen
- vleesgeur
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing