Bas en Digros worden binnen half jaar Dirk

Bas en Digros worden binnen half jaar Dirk
  • Food-en-retail
  • 7 jan 2014 @ 17:14
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • MerkenWinkelen

De retailformules Bas en Digros houden op te bestaan. Eigenaar Detailresult Groep vervangt binnen een halfjaar de merknamen op de gevels van deze supermarkten door die van Dirk: Dirk van den Broek. Detailresult wil zo meer slagkracht en efficiëntie in de organisatie realiseren, zegt woordvoerder Fiona Wijnberg. In juni 2014 moeten de zaken omgekat zijn.

'Denk aan interne en externe communicatie, de administratieve afhandeling, in dergelijke zaken zijn voordeel te halen.' Wijnberg doet haar uitspraken vanmiddag in de Levensmiddelenkrant. Het personeel van het supermarktbedrijf is vanmorgen geïnformeerd over het besluit. De voorbereidingen zijn al begonnen, zegt Wijnberg, maar de eerste gevels zijn nog niet omgebouwd. Naar verwachting zal de hele operatie binnen een half jaar afgerond zijn.

Rivaliteit
Dirk is een sterk landelijk merk, maar Bas en Digros zitten ook goed tussen de oren van de consument, stelt redacteur Joost Agterhoek. 'Zo is Bas van der Heijden een sterke speler in de omgeving van Rotterdam. Gezien de rivaliteit tussen de havenstad en Amsterdam kan een Bas omvormen naar Dirk ook verkeerd vallen.' Hoe de operatie landt bij de consument is bij Detailresult dan ook belangrijk, zegt Wijnberg. 'We nemen onze klanten serieus en zullen in onze communicatie dit traject uitleggen.'

Vernieuwingen
Volgens René van Klooster, ceo van Detailresult Groep in de Levensmiddelenkrant, is de kwaliteitdiscounter Dirk na de recente vernieuwing van de formule en ombouw van de winkels heel succesvol. 'Door de overgang van één formule met drie namen naar één formule met één merknaam kunnen we een nog grotere vuist maken op diverse vlakken. Het hanteren van één naam levert de organisatie meer slagkracht, daadkracht en efficiency op. Dit voordeel komt, zoals bij Dirk gebruikelijk, volledig bij onze klanten terecht.'

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken