Delivery Hero krijgt 65 miljoen voor Europese thuisbezorging restaurants

Delivery Hero krijgt 65 miljoen voor Europese thuisbezorging restaurants
  • Food-en-retail
  • 16 jan 2014 @ 00:01
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • FoodIntroductie

Delivery Hero krijgt een kapitaalinjectie van 65 miljoen euro om zijn activiteiten in veertien landen op te schalen. Het Duitse bedrijf verkeert op dezelfde markt als Just-Eat en TakeAway.com ofwel Thuisbezorgd.nl en wil daar de concurrentie mee aanzwengelen.

Delivery Hero is echter wat fragmentarischer dan Just-Eat en Thuisbezorgd.nl wel in Nederland actief zijn. De Duitse ‘Europese’ thuisbezorger restaurants is nu actief in veertien landen, waarvan de helft zich in Europa bevindt en de helft daarbuiten. Het niet-Europese deel bevindt zich in landen zo divers als Zuid-Korea, China, Australië en Mexico. Afgelopen jaar sloot de onderneming af met zwarte cijfers onder de streep. Door de activiteiten in de veertien landen te intensiveren, hoopt het de winstcijfers verder op te schroeven, meldt Emerce. Vorig jaar werden zes miljoen klanten bediend die gezamenlijke voor een half miljard euro omzet zorgden. Dat betekent dat er per klant per jaar voor meer dan tachtig euro aan voedsel wordt thuisbesteld. Over de omzet worden geen uitspraken gedaan in concrete termen, anders dan dat die afgelopen jaar verdubbelde.
(bron: Emerce)

Meer info: www.deliveryhero.com

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken