Haags New Babylon krijgt shopping wall
- Food-en-retail
- 31 jan 2014 @ 09:16
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - InnovatieWinkelen
- 31 jan 2014 @ 09:16
- Redactie Food en Retail
Het Haagse winkelcentrum New Babylon beschikt vanaf medio februari over de eerste shopping wall. Voorbijgangers kunnen producten van onder meer Hollandsnieuwe en Huawei uit de zogenoemde The Shopping Wall kopen. Dit concept was eerder o.m. succesvol bij retailer Tesco dat schappen projecteerde in Aziatische metrostations: scan de boodschappen en ze worden thuisbezorgd. De variant in New Babylon wordt de eerste 'Wall', waarbij consumenten producten van meerdere partijen direct uit automaten kunnen kopen.
Het nieuws over de Haagse shopping-wall vertelde sales directeur Richard Wentges van Automated Retail Concepts aan RetailNews. Deze Nederlandse ontwikkelaar plaatste al vending machines op luchthavens in binnen- en buitenland. Zo verwelkomde Schiphol twee jaar terug al een automaat van telecomaanbieder Hollandsnieuwe. “Die heeft goed gerendeerd, zowel uit een marketing- als salesperspectief”, aldus Wentges.
High-traffic locatie
Het bedrijf verlegt nu zijn aandacht naar onder meer winkelcentra. De variant in New Babylon wordt de eerste 'Wall', waarbij consumenten producten van meerdere partijen direct uit automaten kunnen kopen. Binnenkort kan de klant via The Shopping Wall ook het volledige online assortiment thuis laten bezorgen. “Daarmee wordt de connectie met online activiteiten in een offline omgeving gemaakt”, stelt hij. The Shopping Wall is volgens hem een oplossing voor retailers en merken die graag op een high-traffic locatie aanwezig willen zijn, zonder daarbij over veel vierkante meters te hoeven beschikken. “Of voor wanneer een winkelcentrum vol is. Zo kan een retailer of merk op een beperkt vloeroppervlak toch fysiek aanwezig zijn.” Zulke verkoopautomaten stimuleren impulsief koopgedrag, vertelt hij Retailnews. Wentges kondigt aan op termijn een groot aantal high-traffic locaties te willen voorzien van 'Babylonische' shopping walls.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- The Shopping Wall
- winkelcentrum
- Hollandsnieuwe
- Huawei
- Automated Retail Concepts
- webshop
- scannen
- Richard Wentges
- shopping-wall
- RetailNews
- efficiency
- New Babylon
- Den Haag
- innovatie
- digitaal
- Tesco
- sales
- het nieuwe winkelen
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing