Haags New Babylon krijgt shopping wall

Haags New Babylon krijgt shopping wall
  • Food-en-retail
  • 31 jan 2014 @ 09:16
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • InnovatieWinkelen

Het Haagse winkelcentrum New Babylon beschikt vanaf medio februari over de eerste shopping wall. Voorbijgangers kunnen producten van onder meer Hollandsnieuwe en Huawei uit de zogenoemde The Shopping Wall kopen. Dit concept was eerder o.m. succesvol bij retailer Tesco dat schappen projecteerde in Aziatische metrostations: scan de boodschappen en ze worden thuisbezorgd. De variant in New Babylon wordt de eerste 'Wall', waarbij consumenten producten van meerdere partijen direct uit automaten kunnen kopen.

Het nieuws over de Haagse shopping-wall vertelde sales directeur Richard Wentges van Automated Retail Concepts aan RetailNews. Deze Nederlandse ontwikkelaar plaatste al vending machines op luchthavens in binnen- en buitenland. Zo verwelkomde Schiphol twee jaar terug al een automaat van telecomaanbieder Hollandsnieuwe. “Die heeft goed gerendeerd, zowel uit een marketing- als salesperspectief”, aldus Wentges.

High-traffic locatie
Het bedrijf verlegt nu zijn aandacht naar onder meer winkelcentra. De variant in New Babylon wordt de eerste 'Wall', waarbij consumenten producten van meerdere partijen direct uit automaten kunnen kopen. Binnenkort kan de klant via The Shopping Wall ook het volledige online assortiment thuis laten bezorgen. “Daarmee wordt de connectie met online activiteiten in een offline omgeving gemaakt”, stelt hij. The Shopping Wall is volgens hem een oplossing voor retailers en merken die graag op een high-traffic locatie aanwezig willen zijn, zonder daarbij over veel vierkante meters te hoeven beschikken. “Of voor wanneer een winkelcentrum vol is. Zo kan een retailer of merk op een beperkt vloeroppervlak toch fysiek aanwezig zijn.” Zulke verkoopautomaten stimuleren impulsief koopgedrag, vertelt hij Retailnews. Wentges kondigt aan op termijn een groot aantal high-traffic locaties te willen voorzien van 'Babylonische' shopping walls.

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken