Nieuw: Xugar halfvolle suiker met stevia-extract
- Food-en-retail
- 15 jan 2014 @ 14:17
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - InnovatieFood
- 15 jan 2014 @ 14:17
- Redactie Food en Retail
Xugar is de nieuwste innovatie in de koffiewereld en out-of-home markt. Xugar is suiker met een vleugje stevia-extract. Hierdoor is een Xugar-stick net zo zoet als een suikerstick, maar met de helft suiker en dus de helft calorieën. Xugar, 'Halfvolle Suiker', is volgens de makers 100% natuurlijk en fairtrade. 'Suiker voor 100% door stevia vervangen is lastig, omdat stevia een dropachtige smaak heeft.'
Suikerconsumptie
Gemiddeld consumeren we 32 kg suiker per persoon per jaar. In de tijd van onze grootouders was dit ongeveer 5 tot 10 kilo. Steeds meer mensen zijn zich bewust van hun suikerconsumptie, stelt Xugar. 'Het goede nieuws is dat dit de helft minder kan worden, zonder gebruik van kunstmatige zoetstoffen. Frisdrank- en zuivelfabrikanten hebben in sommige producten suiker al deels door stevia vervangen. Xugar wil deze rol vervullen bij de koffieautomaat en in de horeca.'
Goede smaak
'Omdat ik zelf zoetjes in de koffie niet lekker vind, maar wel mijn suikerconsumptie wilde verminderen, zocht ik naar een smaakvol alternatief', aldus ondernemer en Wagenings ingenieur Ludo van de Wiel van Xugar. 'Suiker voor 100% door stevia vervangen is lastig, omdat stevia een dropachtige smaak heeft. Suiker voor 50% vervangen bleek de juiste balans waarbij de koffie nog steeds perfect smaakt.'
Horeca
Het prestigieuze Grand Hotel Karel V in Utrecht en verschillende espressobars serveren Xugar bij de koffie. 'Overtuigd van de goede smaak, zien ook zij bij klanten een toenemende behoefte aan een gezonder alternatief. Horeca, bedrijven en instellingen die over willen stappen, kunnen terecht bij alle Makro vestigingen, de Makro webshop, of vraag uw koffieleverancier', aldus de makers van Xugar.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Ludo van de Wiel
- koffieautomaat
- innovatie
- Makro
- Wageningen
- Xugar
- FNLI
- zoetstoffen
- stevia
- suikeroorlog
- calorie
- horeca
- halfvolle suiker
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
- Resultaten Action 2023: 'voortdurende groei en ontwikkeling'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing