Porsche doet goede zaken
- Food-en-retail
- 13 jan 2014 @ 12:02
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - ShowroomtrafficMarketing
- 13 jan 2014 @ 12:02
- Redactie Food en Retail
De Duitse maker van sportauto's en sportieve terreinwagens Porsche heeft in 2013 een nieuw verkooprecord in de boeken gezet. Dat maakte dit dochterbedrijf van Volkswagen bekend. De verkoop van Porsche ging met 15 procent omhoog tot 162.145 auto's. Vooral de SUV de Cayenne blijkt een marketinghit. Er werden het afgelopen productiejaar ruim 84.000 van deze terreinwagens verkocht.
Van de populaire Porsche 911 werden ongeveer 30.000 exemplaren verkocht. Ook de vernieuwde modellen van de Boxster en de Cayman deden het goed. Het bedrijf uit Stuttgart komt in april met een nieuwe compacte terreinwagen, de Macan. Porsche-topman Matthias Müller heeft daar hoge verwachtingen van en voorziet dat er 50.000 stuks per jaar van verkocht gaan worden. In september liet Müller weten te rekenen op een verkoop van meer dan 200.000 auto's in 2015 of 2016.
In Nederland minder goed
In Nederland ging het vorig jaar minder goed met Porsche. In totaal werden er 848 nieuwe bolides aan de man gebracht, een daling van 10 procent vergeleken met het jaar daarvoor. Vooral de 911, de Cayenne en de Panamera deden het minder goed. Volgens een woordvoerster van de importeur komt de daling van vorig jaar doordat 2012 'een extreem goed' jaar was. Ook werd de verkoop gedrukt doordat een hybride variant van de Panamera nog niet geleverd kon worden. Hieronder een test door het Britse medium Autocar van de
(bron: ANP)
Klik hier voor het Nederlandse modellenoverzicht van Porsche.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Matthias Müller
- Cayman
- auto
- Porsche
- sportwagen
- showroom
- Boxster
- Porsche 918 Spyder
- VW
- Porsche 911
- 911
- Macan
- Stuttgart
- Pon
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
- Resultaten Action 2023: 'voortdurende groei en ontwikkeling'
- Judith Hoogendoorn van Upfield: 'Alles wat je goed wilt doen,...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Jumbo presenteert bijzondere AI... 29-03-2024
- Boekenweek 2024: stijging verkoop... 29-03-2024
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing