'Virtual reality komt naar fysieke winkels'
- Food-en-retail
- 14 jan 2014 @ 09:01
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - InnovatieInstore marketing
- 14 jan 2014 @ 09:01
- Redactie Food en Retail
Met de huidige technologische ontwikkelingen is het slechts een kwestie van tijd voordat virtual reality zijn intrede doet in de supermarkt. Dat zegt Barbara Barclay, general manager van Tobii, een ontwikkelaar van eyetracking-technologie tegenover de Amerikaanse weblog InsideBayArea.com. 'Over vijf jaar zal virtual reality en augmented reality door een groot deel van de consumenten gebruikt worden', aldus Barclay hierop.
De komst van Google Glass brengt deze ontwikkelingen volgens haar in een stroomversnelling. 'Shoppers die in de nabije toekomst met een Google Glass de supermarkt bezoeken krijgen wanneer zij naar een product kijken direct een coupon pop-up te zien.' Daarnaast is de verwachting dat zij met deze bril in de toekomst verschillende computergestuurde aanvullingen zien in fysieke winkelpaden. Hiermee kunnen zij naast het bestaande assortiment direct de online aanvullingen zien en bestellen.
Google Glass
Naast supermarkten experimenteren verschillende grote retailketens momenteel al met deze technologie. Hierbij maken zij echter nog geen gebruik van Google Glass, maar worden de computergeanimeerde aanvullingen getoond via een smartphone of tablet. Onder meer Victoria's Secret, Tesco, Walmart en Target zien brood in de nieuwe techniek.
Bronnen: InsideBayArea.com/ RetailTech
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- instore marketing
- eyetracking
- innovatie
- Barbara Barclay
- InsideBayArea.com
- retail
- winkel
- Google Glass
- virtual reality
- Tobii
- winkelervaring
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Kleine campagne Heinz tegen groot... 24-04-2024
- Primark verlaagt prijzen... 24-04-2024
- [RMD24] 'Over retailmedia leven nog... 24-04-2024
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
- Dennis van de Sande van Royal... 22-04-2024
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing