'Virtual reality komt naar fysieke winkels'

'Virtual reality komt naar fysieke winkels'
  • Food-en-retail
  • 14 jan 2014 @ 09:01
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • InnovatieInstore marketing

Met de huidige technologische ontwikkelingen is het slechts een kwestie van tijd voordat virtual reality zijn intrede doet in de supermarkt. Dat zegt Barbara Barclay, general manager van Tobii, een ontwikkelaar van eyetracking-technologie tegenover de Amerikaanse weblog InsideBayArea.com. 'Over vijf jaar zal virtual reality en augmented reality door een groot deel van de consumenten gebruikt worden', aldus Barclay hierop.

De komst van Google Glass brengt deze ontwikkelingen volgens haar in een stroomversnelling. 'Shoppers die in de nabije toekomst met een Google Glass de supermarkt bezoeken krijgen wanneer zij naar een product kijken direct een coupon pop-up te zien.' Daarnaast is de verwachting dat zij met deze bril in de toekomst verschillende computergestuurde aanvullingen zien in fysieke winkelpaden. Hiermee kunnen zij naast het bestaande assortiment direct de online aanvullingen zien en bestellen.
 

Google Glass
Naast supermarkten experimenteren verschillende grote retailketens momenteel al met deze technologie. Hierbij maken zij echter nog geen gebruik van Google Glass, maar worden de computergeanimeerde aanvullingen getoond via een smartphone of tablet. Onder meer Victoria's Secret, Tesco, Walmart en Target zien brood in de nieuwe techniek.



Bronnen: InsideBayArea.com/ RetailTech

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken