Cash - Klant heeft 45 euro en 14 cent in de pocket
- Food-en-retail
- 11 feb 2014 @ 15:28
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - SalesPrijs
- 11 feb 2014 @ 15:28
- Redactie Food en Retail
Contant geld is populair, toch willen we straks boodschappen betalen met onze telefoon. Bijna 95 procent heeft tastbaar geld op zak en slechts één op de vijf personen is van mening dat cash betalen achterhaald is. Dit blijkt uit onderzoek van online bank Knab, uitgevoerd door Motivaction onder 1.058 Nederlanders. Gemiddeld zit er een bedrag van 45 euro en 14 cent in onze portemonnee. Opvallend daarbij is dat mannen gemiddeld bijna 20 euro meer op zak hebben dan vrouwen.
Ons lichaam als toekomstig betaalmiddel Ondanks dat we graag contant geld op zak hebben, denken we dat dit er in de toekomst anders uitziet. Over tien jaar zou betalen met een mobiele telefoon tot de mogelijkheden moeten behoren vindt 69 procent. Ook contactloos afrekenen zoals bij de OV-chipkaart (57%) en betalen met een vingerafdruk (36%) staan hoog op de lijst. Of deze mogelijkheden ook echt gaan komen, is nog maar de vraag: slechts 5 procent van de Nederlanders vindt zijn bank innovatief. Wanneer we online betalen, doen we dit het liefst via iDeal (92%), PayPal (41%) of een mobiele app (21%).
Cash is tastbaar
René Frijters, oprichter Knab: ''De economische crisis heeft bijgedragen aan de populariteit van contant geld. Contant geld is tastbaar, wat consumenten het gevoel geeft écht grip te hebben. Digitaal betaalverkeer wordt als minder overzichtelijk en daardoor minder controleerbaar gezien. Wij vinden het de taak van banken om consumenten te faciliteren meer grip op hun digitale financiën te krijgen. Op die manier hoeft grip op geld niet meer alleen letterlijk op te gaan."
Over Knab
Knab, opgericht in 2012, opereert volledig online en heeft geen filialen. In plaats daarvan kunnen klanten van acht uur 's ochtends tot tien uur 's avonds terecht voor vragen, zowel telefonisch als online. Knab wil een wereld creëren waarin mensen weer zélf grip hebben op hun geld en inzicht krijgen in hun financiële toekomst. Daarom biedt Knab haar klanten transparantie en onafhankelijk inzicht. Ook wijst de bank klanten proactief op financieel voordeel, ook wanneer dat bij een andere bank dan Knab is. Met gebruik van innovatieve technologieën en slimme digitale tools stelt Knab klanten in staat meer uit hun geld te halen. Knab is onderdeel van Aegon Bank N.V.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Aegon
- e- Wallet
- crisis
- online
- PayPal
- OV-Chipkaart
- app
- Knab
- bank
- portemonnee
- iDeal
- Motivaction
- René Frijters
- cash
- contanten
- smartphone
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing