Grolsch introduceert Radler met echt vruchtensap
- Food-en-retail
- 18 feb 2014 @ 14:22
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - InnovatieFood
- 18 feb 2014 @ 14:22
- Redactie Food en Retail
Na de introductie van De Klok Bier, Stender, Stender Lemon & Lime, Stender Red Orange en Kornuit heeft Grolsch de smaak te pakken, meldt de brouwerij. In maart 2014 komt het biermerk opnieuw met een nieuw bier: Grolsch Radler ('uitsluitend voor 18 jaar en ouder' ). Grolsch speelt hiermee in op de groeiende populariteit van Radlers in Nederland: bieren met echt vruchtensap. 'Bovendien willen consumenten vaker nieuwe merken, smaken en belevingen proberen', stelt de brouwerij.
De bedenker van Radler is Franz Kugler, een Beierse kroegbaas. In 1922 kwam hij als eerste op het idee om bier en vruchtensap te mengen voor de dorstige fietsers op zijn terras. Vandaar ook de naam (fahr)radler.
Echt vruchtensap
Inmiddels zijn ook de Nederlanders het frisse karakter van Radlers gaan waarderen. Verschillende biermakers brouwen ze. Als 'hommage aan Franz' zegtt Grolsch daarom nu te volgen met ‘Radler zoals het bedoeld is’: echt Grolsch bier met echt vruchtensap. Gisela Rule, Marketing Directeur bij Koninklijke Grolsch: “Bij Grolsch zeggen we altijd: ontdek alles, behoud het goede. We staan voor kwaliteitsbier dat al 400 jaar met vakmanschap en karakter wordt gebrouwen. In die lijn past ook precies onze nieuwe debutant, Grolsch Radler. We zijn teruggegaan naar de oorsprong van Radler, naar waar het begonnen is. Vandaar ons recept: echt Grolsch bier met echt vruchtensap.”
Fris van karakter
Grolsch Radler bevat 2% alcohol, is fris van karakter en natuurlijk gebrouwen met pure ingrediënten, zonder conserveringsmiddelen of kunstmatige zoet- en kleurstoffen. Vanaf 10 maart aanstaande is Grolsch Radler verkrijgbaar in supermarkten en slijterijen. Vanaf april 2014 kunnen consumenten ook in de horeca genieten van een heerlijke frisse Grolsch Radler. Daar wordt Grolsch Radler geserveerd in een nieuw bijpassend en eigentijds glas. Grolsch Radler is het hele jaar door beschikbaar. De introductie van Grolsch Radler wordt multimediaal ondersteund. Met een TV-commercial, diverse printuitingen, social media campagne en de inzet van probeerverpakkingen (sampling) gaat Grolsch ‘Radler zoals het bedoeld is’ nadrukkelijk onder de aandacht brengen bij de consument.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- De Klok Bier
- Grolsch
- Gisela Rule
- Beieren
- Franz Kugler
- Radler
- beugel
- Stender Lemon & Lime
- bier
- Stender Red Orange
- Stender
- vruchtensap
- Kornuit
- Grolsch Radler
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing