Jumbo scoort 'beste supermarkt' bij Radar

Jumbo scoort 'beste supermarkt' bij Radar
  • Food-en-retail
  • 26 feb 2014 @ 12:05
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • OnderzoekMarketingWinkelen

Retailformule Jumbo krijgt het hoogste rapportcijfer in een onderzoek van het tv-programma Tros Radar onder ruim 52.000 panelleden. Hoogvliet werd op het nippertje tweede. Jumbo krijgt het rapportcijfer 7,54. Uit onderzoek komt verder naar voren dat Jumbo de beste klantenservice heeft volgens het Testpanel van Radar.

Het verschil met de nummer twee Hoogvliet is minimaal, twee honderdste. Gemiddeld wordt Hoogvliet met een 7,52 beoordeeld, meldt Distrifood. 'Op alle andere onderdelen scoort de keten middelmatig. Coop (6,96) en Aldi (6,62) hebben de laagste rapportcijfers in het onderzoek.

AH, Lidl en Aldi
Albert Heijn scoort in het onderzoek de beste cijfers voor interieur (7,6) en het assortiment (7,9). Het algemeen rapportcijfer is een 7,49 en daarmee staat de marktleider op de derde plaats. Een mogelijke verklaring noemt Tros Radar dat prijzen de belangrijkste rol spelen in de keuze voor een supermarkt en het panel de Albert Heijn juist daarvoor één van de laagste cijfers (6,4) geeft. Lidl en Aldi scoren het slechtst op gebied van interieur, assortiment en klantenservice. De prijsvechters halen wel hoge cijfers voor de prijzen en aanbiedingen in de supermarkt. Lidl haalt een 7,9; Aldi 7,5. Bezoekers van Coop zijn het minst tevreden over de prijzen: zij geven een 6,35.'

Aantrekkelijke prijzen
De keuze voor een supermarkt wordt vooral gebaseerd op aantrekkelijke prijzen, stelt het Tros Radar-onderzoek. 'Voor maar liefst 43 procent is dit de belangrijkste reden een supermarkt te kiezen, gevolgd door de locatie (dichtbij werk of woning) en het assortiment van de supermarkt. Korte wachtrijen, de parkeergelegenheid en de service spelen minder grote rollen bij de keuze.'

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken