Kelloggs komt met magere chips

Kelloggs komt met magere chips
  • Food-en-retail
  • 20 feb 2014 @ 09:08
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • FoodInnovatie

Nederlanders houden van smakelijke snacks, meldt Kellog's op basis van de 'Candy & Snacks Focus Datamonitor' (juli 2013), maar ze willen ook steeds gezonder snacken. Tot voor kort was het echter vaak het één of het ander: of een ‘gezonde snack’ of een ‘snack met heerlijke smaken’. Als reactie op deze insight vult Kellogg Company sinds kort het chipsschap met Kellogg’s Special KTM Cracker Crisps. Dat zijn gepofte chips met 60% minder vet dan reguliere chips, die volgens de makers 'een heerlijke, volle smaak hebben.' Kortom, verantwoord snacken.

Deze Kellogg’s Special K Cracker Crisps worden gemaakt met een innovatief pofsysteem uit een speciale mix van tapioca, aardappel en tarwe, waardoor de chips 60% minder vet bevat zonder smaak te verliezen. Deze laatste 'doorbraak' van Kellogg Company is goed ontvangen in de snackmarkt in het Verenigd Koninkrijk, waar het naar eigen zeggen een CPI (Consumentenprijsindex, red.) boven categorie benchmarks heeft verwezenlijkt. Ook de hoeveelheid en waarde in de snacks categorie is hierdoor toegenomen. Met Special K Cracker Crisps komt Kellogg Company consumenten niet alleen tegemoet in de vraag naar gezonde snacks zonder smaakvermindering, maar laat het bedrijf ook zien dat het serieuze ambities heeft om een marktleider op het gebied van snacks te zijn.

Verkrijgbaarheid Iedere Kellogg’s Special K Cracker Crisp is volgens de producent 'een smakelijke traktatie voor de snackende Nederlander. Deze heerlijke snack is te vinden in het chipsschap van supermarkten in vier verschillende smaken: Original Sea Salt, Sour Cream & Onion, Paprika en Thai Sweet Chilli. Ze zijn verkrijgbaar in zakken, multi-packs en grotere pakken om te delen, waardoor Special K Cracker Crisps perfect zijn om samen met vrienden, vriendinnen en familie van te genieten.'

Aanbevolen door de baas
Armando Santacesaria, Vice President, Snacks Europe, Kellogg Company, benadrukt Kellogg Company’s belofte met de lancering in het persbericht als volgt: “Ons onderzoek laat zien dat er een grote, onbeantwoorde vraag is in het gezonder snacken segment. Met deze lancering bouwen we niet alleen aan nieuwe technologieën om gezondere chips te produceren, maar ook aan de kracht van het Kellogg’s Special K aandeel in het snacksegment, welke een groot consumentenpubliek heeft in de hele EMEA regio. Hiermee creëren we een snack die zich richt op het ‘volle smaak, geen compromis’ paradigma, waar experts al tijden om roepen.”

Het chipssegment Iedere portie van 23g Kellogg’s Special K Cracker Crisps bevat volgens de eigen opgave '21 hapklare chipjes, wat een meer substantiële snack biedt om het voorbewerkte snacksegment met een waarde van 261,7 miljoen euro te verzadigen. Naar verwachting zal dit aantal in 2016 groeien naar 282,9 miljoen euro (zie onderstaande tabel). Het chips segment in Nederland realiseerde in 2013 een omzet van 339 miljoen euro, met een retail capaciteit van 56.000 ton. In vergelijking tot 2012 is de markt gekrompen met 2% in waarde, maar toegenomen in capaciteit met 1%.

Over Kellogg Company
Bij Kellogg Company zegt men gedreven te zijn 'om de wereld te verrijken en verrukken met voeding en merken die er toe doen.'  Met een omzet van $14,8 miljard en meer dan 1.600 soorten voedingsproducten in 2013 is Kellogg’s naar eigen zeggen wereldwijd marktleider op het gebied van ontbijtgranen en de op één na grootste producent van koeken, crackers en hartige snacks. In Noord Amerika is het bedrijf tevens marktleider op het gebied van diepvriesvoeding. 'Met onze merken – Kellogg’s®, Keebler®, Special K®, Pringles®, Frosted Flakes®, Pop-Tarts®, Corn Flakes®, Rice Krispies®, Kashi®, Cheez-It®, Eggo®, Mini-Wheats® en meer – laten we families bloeien en ontwikkelen. Met ons Breakfasts for Better DaysTM initiatief bieden we aan het einde van 2016 kinderen en families in nood 1 miljard porties ontbijtgranen.' Het kan niet op, zou je haast zeggen.

Meer info: www.kelloggcompany.com of Twitter @KelloggCompany.bla


 

bron: Savory Snacks in the Netherlands to 2016 (Dec 2012), Datamonitor Consumer

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken