Nederlanders eten niet te veel maar zijn wel te dik
- Food-en-retail
- 24 feb 2014 @ 11:55
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - FoodOnderzoek
- 24 feb 2014 @ 11:55
- Redactie Food en Retail
78% van de Nederlanders vindt dat hij niet te veel eet. Dat blijkt uit de Foodmonitor gehouden onder 756 consumenten (van 16 jaar en ouder, nationaal representatief). De Foodmonitor is een initiatief van foodmarketingbureau The Food Agency en marktonderzoeksbureau Trendbox. 'De consument weet niet meer wat normaal eten is.'
78% van de bevolking zegt gewoon of weinig te eten, blijkt uit het onderzoek. Slechts 9% geeft aan te veel te eten. Bijzonder, want de onlangs gepubliceerde cijfers van het CBS laten zien dat 40% van de Nederlanders overgewicht heeft. En 51% zegt volgens de Schijf van Vijf te eten. Als het niet aan de hoeveelheid voedsel ligt, hoe komt het dan dat we steeds dikker worden? Uit een publicatie in het Nederlands Tijdschrift voor Voeding en Diëtetiek in 2010 blijkt dat de portiegroottes in de afgelopen decennia gegroeid zijn, maar we zijn niet minder porties gaan eten. Het zou ook kunnen dat we meer tussendoortjes eten, of producten met verstopte suikers waarvan we ons niet bewust zijn
Werkelijke oorzaak
De werkelijke oorzaak zal waarschijnlijk een combinatie van factoren zijn. Eén ding lijkt wel duidelijk: de consument weet niet meer wat normaal eten is. Meer informatie over de scores van de respondenten en de exacte vraag van het onderzoek in de Foodmonitor is te lezen op www.foodforfood.info
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- dik
- Foodmonitor
- Food Agency
- Wageningen
- obese
- zelfbeeld
- consumentengedrag
- Trendbox
- voedselpatroon
- onderzoek
- ongezond
- gezond
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing