Shell-station voor 36e keer slachtoffer inbraak

Shell-station voor 36e keer slachtoffer inbraak
  • Food-en-retail
  • 28 feb 2014 @ 14:20
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • WinkelenMultichannel

Shell-pomphouder en retailer Martijn van den Breejen heeft 5.000 euro schade door inbrekers die er met honderden pakjes sigaretten vandoor gingen. Het was de 36e inbraak bij het tankstation. Het zit de ondernemer bepaald niet mee. Bij zijn Shell-station in Almkerk langs de N322 is sinds de opening in 1982 al 36 keer ingebroken, zegt hij tegen het AD. 'Een keer per jaar', verzucht Van den Breejen. In Italië kondigde Shell onlangs aan af te willen van zijn benzinepompen, die ook belangrijke retail-outlets vormen.

Shell verkoopt zijn netwerk van pompstations in Italië aan Kuwait Petroleum International. Dat maakte Shell bekend zonder financiële details over de verkoop te vermelden. Volgens een woordvoerder van Shell gaat het om 870 pompstations, die na afronding van de transactie zullen worden omgedoopt in Q8. Ook worden de activiteiten op het gebied van logistiek en distributie, en de dienstverlening aan de luchtvaart verkocht, meldt de Financiele Telegraaf. De transactie moet nog worden goedgekeurd door de autoriteiten en wordt naar verwachting dit jaar afgerond. Bij de verkochte activiteiten werken volgens de zegsman circa 200 medewerkers.
 
Rendement van de merkwaarde
Voor Nederland zijn er vooralsnog geen vergelijkbare plannen. Steeds meer retailformules sluiten deals met pompstations om extra verkoopplaatsen te creeeren, zoals Deli France (Total) en Marks&Spencer (BP). Zelf noemt Shell de functie van pomphouder in Nederland 'de meest uitdagende en dynamische baan in de retailwereld': 'je kunt bouwen op een onderscheidende marketing propositie die continu geactualiseerd wordt voor een goede afstemming op de klantbehoeftes. Veel profijt heb je van de Air Miles / Shell Bonus Miles-kaart. Het beste loyaltyprogramma van Nederland stimuleert automobilisten om bij iedere tankbeurt te kiezen voor een Shell-station. En met intensieve actiemarketing, het hele jaar door, bevorderen we de omzet. Vanuit de Shell organisatie krijg je dus heel veel aangeboden. Het is aan jou het rendement van de merkwaarde en de marketing/sales te maximaliseren', aldus Shell.
Heren overvallers, gelieve een andere afslag te nemen.
(PvWK, bronnen: AD, Telegraaf, Shell.nl, Out of Home-shops)

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken