Supermarkten als decor voor popmuzikant on tour

Supermarkten als decor voor popmuzikant on tour
  • Food-en-retail
  • 13 feb 2014 @ 15:02
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • ActivatieWinkelen

Rockzanger Thomas Pieters toerde vorige week langs tientallen supermarkten. De student aan de Rockacademie Tilburg zong daar zijn lied ‘Kassameisjes’ waarmee hij in de finale van De Grote Prijs van Nederland stond. Pieters en zijn band reisden vorige week een twintigtal supermarkten af.

Hij bracht daar zijn ode, zoals hij zelf zegt, aan de kassameisjes ten gehore. Bij Omroep Brabant is een video te zien waarin de rockzanger optreedt in een vestiging van Albert Heijn. Pieters bracht het nummer 'Kassameisjes' vorig jaar uit. Een paar maanden geleden, tijdens de finale van muziekwedstrijd De Grote Prijs van Nederland, bracht hij het nummer ten gehore geflankeerd door twee kassameisjes in vol tenue. Het verhaal startte met de plaatsing van het nummer op iTunes. Op Eerste Kerstdag zette hij vervolgens het nummer op de Facebook-community 'Frustraties van kassameisjes'. Daar kreeg het lied honderden likes en werd duizenden keren afgespeeld. Er stroomden bovendien tientallen verzoeken van kassamedewerkers binnen om het in de supermarkt te komen spelen. ''Een uitnodiging waar geen enkele jongeman weerstand aan kan bieden natuurlijk', reageert Pieters op de site van Omroep Brabant. De zanger ging daar dus op in. Via zijn eigen website was de zanger gratis 'te boeken'. Binnen een uur was hij volgeboekt, volgens journalist Ron Jansen in Distrifood. Later bereikte hij de finale van De Grote Prijs van Nederland, maar bleef trouw aan de oorsprong van zijn lied: de supermarkt. Hieronder zijn zoektocht in een vestiging van de Coop. (PvWK)
 



Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken