AXE verruilt seks nu voor peace
- Food-en-retail
- 14 mrt 2014 @ 12:15
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - Communicatie
- 14 mrt 2014 @ 12:15
- Redactie Food en Retail
In de AXE-marketing ging het voorheen vooral om het aanmoedigen van driften onder pubers. 'We beloven dat de kans op seks toeneemt', verklaarde eindverantwoordelijke AXE-maker Keith Weed, cmo van Unilever in 2012 in MarketingTribune. Nu lijkt het deo-merk het echter toch over een andere boeg te gooien: vrede.
AXE organiseert 'de grootste fotopetitie ooit, met als doel een statement te maken voor PEACE’, meldt het moederbedrijf. Per foto doneert AXE een bedrag aan MasterPeace – een vredesinstituut dat mensen verbindt met muziek, kunst en evenementen. Het bedrag kan oplopen tot 100.000 euro. Het is de bedoeling dat jongeren 'als statement voor een betere wereld' een selfie maken in bed en deze delen via www.peace.axe.nl. 'Jongeren zijn zich meer bewust van het leven en tonen hun betrokkenheid rondom bepaalde onderwerpen het liefst online. Het verbaast me niets dat MasterPeace door onze achterban is verkozen als peace-initiatief dat het dichts bij hun staat. Muziek en kunst zijn belangrijk voor jongeren; het kan een boodschap overbrengen en zorgen voor verbinding', reageert Tijs van Olffen, brand manager AXE Nederland. Ook Q-music doet mee aan de nieuwe AXE-campagne. De actie loopt tot en met vijf april. (PvWK)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- peace
- seks
- John Lennon
- AXE Nederland
- www.peace.axe.nl
- campagne
- hippie
- AXE
- selfie
- Unilever
- Hilton
- bedpeace
- jongeren
- Tijs van Olffen
- muziek
- kunst
- brand manager
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
- Judith Hoogendoorn van Upfield: 'Alles wat je goed wilt doen,...
- Resultaten Action 2023: 'voortdurende groei en ontwikkeling'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Jumbo presenteert bijzondere AI... 29-03-2024
- Boekenweek 2024: stijging verkoop... 29-03-2024
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing