Ferrero start samenwerking met Fairtrade International
- Food-en-retail
- 25 mrt 2014 @ 15:25
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - FoodMVOPolitiek
- 25 mrt 2014 @ 15:25
- Redactie Food en Retail
Ferrero gaat de komende drie jaar 20.000 ton (MT) Fairtrade gecertificeerde cacaobonen inkopen via het nieuwe Fairtrade Cocoa Program van Fairtrade International. Dit maakte Ferrero bekend tijdens de International Fairtrade Conference. Hiermee zet de onderneming een belangrijke stap in het realiseren van zijn doelstelling om in 2020 100% duurzaam gecertificeerde cacao in te kopen. Het voornemen heeft een positieve invloed op de merkperceptie door consumenten, is de verwachting.
Ferrero zet zich in voor een volledig duurzame toeleveringsketen van cacao en werkt al nauw samen met certificeringsorganisaties en andere partijen zoals UTZ, Rainforest Alliance, Oxfam Novib en Solidaridad. De samenwerking met Fairtrade International via hun nieuwe Fairtrade Cocoa Program markeert een belangrijke volgende stap in het bereiken van zijn duurzaamheidsdoelstelling voor 2020.
Fairtrade Cocoa Program matcht met duurzaamheidsstrategie
Het Fairtrade Cocoa Program van Fairtrade International verbindt kleine cacaoboeren met bedrijven, zoals Ferrero, die hun cacao duurzaam in willen kopen. Zo kunnen boeren meer van hun cacao als Fairtrade gecertificeerd verkopen. Dit brengt voordelen met zich mee voor de boeren, hun families en de lokale gemeenschap, zoals meer inkomenszekerheid en de mogelijkheid te investeren in de boerderij of bijvoorbeeld het bouwen van een school. De nieuwe samenwerking via het Fairtrade Cocoa Program sluit dan ook naadloos aan bij de duurzaamheidsstrategie van Ferrero. Die is gericht op het bevorderen van de professionalisering van cacaoboeren, het versterken van de organisatiestructuren van kleine boeren en het verbeteren van het inkomen van boeren en hun families.
Iedereen blij
Harriet Lamb, CEO van Fairtrade International is enthousiast over de samenwerking met Ferrero. In het persbericht zegt zij: “We zijn blij dat Ferrero deze belangrijke stap neemt in het kader van zijn duurzaamheidsstrategie. De toekomst van gemeenschappen van cacaoboeren, en dus van cacao, hangt af van toezeggingen als deze. We kijken dan ook uit naar de veranderingen die Fairtrade boeren in hun gemeenschappen en boerderijen zullen doorvoeren dankzij de investering van Ferrero.”
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Oxfam Novib
- cacao
- Rainforest Alliance
- chocola
- duurzaam
- duurzaamheidsstrategie
- Fairtrade International
- Ferrero Rocher
- Solidaridad
- toeleveringsketen
- UTZ
- MVO
- Ferrero
- cacaoboeren
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Kleine campagne Heinz tegen groot... 24-04-2024
- Primark verlaagt prijzen... 24-04-2024
- [RMD24] 'Over retailmedia leven nog... 24-04-2024
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
- Dennis van de Sande van Royal... 22-04-2024
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing