Holland Heineken House (goud), VW (zilver), AH en Procter (brons) maken beste Sotsji-acties

Holland Heineken House (goud), VW (zilver), AH en Procter (brons) maken beste Sotsji-acties
  • Food-en-retail
  • 3 mrt 2014 @ 12:05
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • MarketingcommunicatieConsumenten

Heineken heeft met het Holland Heineken House de beste Olympische actie, Albert Heijn en Procter & Gamble kwamen na de Volkswagen-campagne als derde uit de bus. In tegenstelling tot de Zomerspelen worden rond de Winterspelen veel minder inhaakacties georganiseerd. Dat blijkt uit de Oranjebarometer van Trendbox en Activate&co.

Twee jaar geleden bij de Olympische Spelen in Londen telde de zgn. 'Olympische Barometer' 50 campagnes, in aanloop naar Sochi 2014 waren dat er maar 21, wat opliep naar 33 toen het sportevenement vorderde. Marktonderzoekbureau Trendbox en Activate &Co legde een shortlist van tien inhaakcampagnes voor aan 502 Nederlandse consument van 16 jaar en ouder. Hieruit kwam Heineken met het Holland Heineken House als grote winnaar van Sochi 2014 uit de bus, gevolgd door Volkswagen met de campagne Elke dag supporter van Olympische Sporters. Beide merken worden hiermee beloond voor consistent beleid. Het HHH bestaat immers al sinds 1992, terwijl Volkswagen met auto’s voor Olympische atleten al meer dan 25 jaar Partner in Sport is van NOC*NSF. Op de derde plaats eindigde de campagne van Albert Heijn en Procter & Gamble, Gouden veters voor gouden meters, waarmee het Jeugdsportfonds ondersteund wordt. In algemene zin meldt 9 procent van de Nederlanders dat ze op een of andere wijze hebben meegedaan aan een inhaakactie. Let wel: dit kan ook betrekking hebben op de aankoop van Olympische slagroom-Poetins, een actie van een lokale banketbakker, aldus Trendbox. (bron: Trendbox)
 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken