Specsavers bundelt krachten met Nationaal Fonds Kinderhulp
- Food-en-retail
- 4 mrt 2014 @ 12:08
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - MVO
- 4 mrt 2014 @ 12:08
- Redactie Food en Retail
Stichting Specsavers Steunt, onderdeel van de brillenformule, gaat in 2014 - 'naast ruim 100 lokale goede doelen in Nederland', meldt men trots - ook een landelijk goed doel steunen. De stichting bundelt haar krachten nu met Nationaal Fonds Kinderhulp voor diverse activiteiten. Dit jaar wordt een gezamenlijk project opgestart voor kinderen in Nederland die in armoede leven. Honderden kinderen die door financiële problemen buitenspel staan, krijgen voor de start van het nieuwe schooljaar in september 2014 een nieuwe bril en kleding van Stichting Specsavers Steunt.
De spaarronde voor Kinderhulp is inmiddels van start gegaan in de winkels. Iedere Specsavers-winkel spaart voor een lokaal goed doel en voor Nationaal Fonds Kinderhulp. Per verkochte bril of hoortoestel doneren de winkels een vast bedrag aan Stichting Specsavers Steunt, die op haar beurt het gespaarde bedrag aan het einde van het spaarjaar overhandigt aan de lokale doelen en aan Kinderhulp.
Buitengesloten
“In Nederland zijn er 400.000 kinderen die opgroeien in armoede. Deze kinderen voelen zich vaak buitengesloten. Alledaagse dingen, zoals nieuwe kleding of een bril, kunnen dan een groot verschil maken. De start van een nieuw schooljaar is vaak een spannende tijd voor deze kinderen. Het kan meteen een moment zijn om buiten de boot te vallen. We zijn dan ook erg blij dat we dit specifieke project samen met Stichting Specsavers Steunt kunnen opstarten en de samenwerking in het algemeen. Op deze manier kunnen we kwetsbare kinderen een steuntje in de rug geven”, aldus Jan Wezendonk, directeur van Nationaal Fonds Kinderhulp.
Spannende tijd
“Met Stichting Specsavers Steunt willen wij graag iets teruggeven aan de lokale gemeenschap. Dat doen we door lokale goede doelen in de omgeving van onze winkels te steunen, maar nu ook door een samenwerking met een landelijk doel: Nationaal Fonds Kinderhulp. Kinderhulp heeft ook een sterk lokaal karakter, immers zij steunen kinderen in de omgeving van onze winkels. Op deze manier kunnen wij op grote schaal iets betekenen voor kwetsbare kinderen door heel Nederland,” aldus Ingrid Kersting, woordvoerder Specsavers. “Dankzij het gezamenlijk op te starten project in 2014 kunnen kinderen zelfverzekerd én met goed zicht aan het nieuwe schooljaar beginnen.”
(bron: Specsavers)
Meer over Stichting Specsavers Steunt
Specsavers richtte in 2010 de stichting op om iets terug te geven aan de lokale gemeenschap. Dit jaar start Stichting Specsavers Steunt alweer de vierde spaarronde. Voor elk verkocht montuur en hoortoestel doneren de Specsavers-winkels automatisch een vast bedrag aan de stichting. Na een jaar sparen schenkt elke winkel telkens het bijeen gebrachte geldbedrag aan een lokaal goed doel of initiatief en Kinderhulp.
Nationaal Fonds Kinderhulp
Nationaal Fonds Kinderhulp zet zich al meer dan 50 jaar in voor kinderen in moeilijke thuissituaties die door financiële problemen buitenspel komen te staan. Met bescheiden financiële bijdragen voor bijvoorbeeld een tweedehands fiets, contributie voor de sportclub, een weekje kamperen of een Sinterklaascadeautje maken wij geluk mogelijk. Want elk kind verdient een beetje gewoon geluk om aan een betere toekomst te kunnen werken! Kinderhulp zamelt geld in via een nationale jaarlijkse collecte, giften van donateurs en bedrijven en krijgt ook steun van de VriendenLoterij.
In de Specsavers winkel aan de Kinkerstraat in Amsterdam doet klant Monica met haar zoon Diego een muntje in de spaarpot na de aanschaf van een bril. Per verkochte bril of hoortoestel doneren de winkels een vast bedrag aan Stichting Specsavers Steunt.
(foto: Photo Republic)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- politiek
- Nationaal Fonds Kinderhulp
- Specsavers
- bril
- actie
- Kinkerstraat
- Stichting Specsavers Steunt
- PR
- MVO
- goed doel
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing