Biermerk Mongozo lanceert tropische biercocktails
- Food-en-retail
- 16 apr 2014 @ 12:01
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - Food
- 16 apr 2014 @ 12:01
- Redactie Food en Retail
Naast de groeiende wereldwijde vraag naar speciale bieren, zijn ook biercocktails op dit moment helemaal hip, stellen de makers van biermerk Mongozo. 'Deze trend is komen overwaaien uit de USA, waar kenners al in december 2013 spraken over de groeiende populariteit van de biercocktail. Het gebruik van bier in combinatie met andere dranken, zorgt voor een aangename verrassing voor onze verwende smaakpapillen. De exotische bieren van Mongozo lenen zich bij uitstek voor verfrissende zomercocktails.' Daarom heeft Mongozo, in samenwerking met de Showshakers, een speciale biercocktaillijn ontwikkeld.
De Showshakers zijn professionele cocktailmakers die bekendstaan om hun spectaculaire cocktailshows. Samen met Mongozo hebben zij een aantal uitdagende, exotische Mongozo biercocktailrecepten ontwikkeld. Via hun website, Twitter- en Facebook pagina deelt Mongozo de nieuwe recepten, zodat je deze ook eenvoudig thuis kunt maken.
Cocktailwedstrijd
'In april en mei dagen we Mongozo liefhebbers uit om hun eigen creatieve cocktailrecepten in te sturen. Deelnemers aan de cocktailwedstrijd maken kans op VIP kaarten en andere leuke prijzen. Het biercocktailevent zal plaatsvinden tijdens de Week van het Nederlandse bier. Op 22 mei 2014 is Beach Club El Niño te Scheveningen, het decor voor dit ultieme biercocktailevent', meldt het persbericht.
Innovatie bij Mongozo
Jan Fleurkens, directeur Mongozo: 'Wij staan voor doorlopende vernieuwing. Niet voor niets is Mongozo Premium Pilsener nog steeds het enige bier ter wereld dat Fairtrade, Biologisch én glutenvrij gecertificeerd is. Het gebruik van bier in cocktails is aan een sterke opmars bezig en de exotische bieren van Mongozo lenen zich uitstekend om deze in een cocktail te gebruiken. We zijn erg benieuwd naar de recepten die door de deelnemers worden ingestuurd en kijken uit naar het evenement op 22 mei.'
Over Mongozo
Mongozo bestaat sinds 1994. Sinds september 2010 is Mongozo Premium Pilsener op de markt geïntroduceerd. Naast het pils bestaat het assortiment ook uit de exotische biersmaken; Mango, Banaan, kokosnoot, Quinua en Palmnut. Vijf van de zes bieren zijn Fairtrade gecertificeerd en herkenbaar aan het Max Havelaar keurmerk op het etiket. De ingrediënten en traditionele recepturen zijn natuurlijk en afkomstig uit exotische culturen. De bieren worden gebrouwen bij Brouwerij Huyghe
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- bier
- alcohol
- Mongozo Premium Pilsener
- Mongozo
- innovatie
- feest
- Jan Fleurkens
- cocktail
- drank
- biercocktailevent
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing