Dunkin Donuts zoekt franchisenemers in grote steden

Dunkin Donuts zoekt franchisenemers in grote steden
  • Food-en-retail
  • 17 apr 2014 @ 13:26
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • ZakelijkFood

Dunkin' Donuts, een grote internationale keten in koffie en bakkerijproducten, kondigt aan dat er grootscheepse plannen zijn om restaurants te heropenen in de grote stedelijke regio’s van Nederland. Dit streven is een onderdeel van Dunkin’ Donuts' strategie om zijn aanwezigheid in Europa te verstevigen, aangezien het bedrijf wereldwijd blijft groeien. Het retailmerk was al eerder actief in Nederland en mikt nu op een grootscheepse comeback.

Dunkin’ Donuts, opgericht in 1950, is naar eigen zeggen 'Amerika's favoriete plek voor koffie en bakkerijproducten waar men de hele dag terecht kan, elke dag opnieuw'. Dunkin’ Donuts noemt zich marktleider in warme koffie regulier, decafeïne of met een smaakje, ijskoffie, donuts, bagels en muffins. 'Dunkin’ Donuts is door Brand Keys al acht jaar op rij uitgeroepen tot de nummer één in klantloyaliteit in de categorie koffie.' Het bedrijf heeft bijna 11.000 restaurants in 33 landen, verspreid over de hele wereld. Dunkin’ Donuts maakt deel uit van de Dunkin' Brands Group, Inc (Nasdaq: DNKN), en is gevestigd in Canton, Massachusetts.

Op zoek naar franchisers in Nederland
Donuts is op zoek naar gekwalificeerde, goed gekapitaliseerde foodservice franchisenemers met meerdere eenheden en gedegen praktijkervaring in het foodservice-segment om het merk uit te rollen. Dat gebeurt in eerste instantie in Amsterdam, en daarna over heel Nederland. De ideale franchisenemer-kandidaat heeft een sterke financiële achtergrond, gedegen kennis van de lokale consumentenmarkt, een bewezen staat van dienst en succes in de horeca, en de wens om in de komende jaren minimaal 20 tot 25 Dunkin’ Donuts restaurants te ontwikkelen in hun marktgebied.

Snelle service
‘Nederland betekent een enorme kans voor Dunkin’ Donuts,’ stelde Jeremy Vitaro, vice-president International Development van Dunkin' Brands. ‘Wij zijn van mening dat onze waardepropositie – hoogwaardige voedselproducten en dranken, in een vriendelijke omgeving, met een snelle bediening en tegen een goede prijs – consumenten in het hele land zal aanspreken.’ Dunkin’ Donuts bezit naar eigen zeggen een groeiend marktaandeel in Europa. Het merk telt momenteel meer dan 120 restaurants in onder andere Bulgarije, Duitsland, Rusland, Spanje en het Verenigd Koninkrijk. Om de Europese expansie te bestendigen, meldt het bedrijf nu actief op zoek te zijn naar gekwalificeerde franchisenemers. Op 7 mei organiseert DD om 17.00 uur lokale tijd een webinar. Wie zich daarvoor op wil geven en voor meer informatie over de franchisemogelijkheden bij Dunkin’ Donuts klikke hier en hier. (PvWK)


 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken