Heinekens WK 2014 gadget bekend

Heinekens WK 2014 gadget bekend
  • Food-en-retail
  • 15 apr 2014 @ 16:58
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • ActivatieCampagnesWK Voetbal

Na onder meer de 'Trommelhoed' en het Duitse jagerspetje dat een luidspreker werd ('Hollands geheime wapen') haakt biermerk Heineken dit jaar tijdens het WK in met een verenmuts, zoals vrouwen die dragen tijdens het carnaval in Rio (foto), zo vernam MarketingTribune als eerste. De overige pers hoort over het gadget en de Heineken WK-campagne aanstaande donderdag op Strand Zuid in Amsterdam.

Update: klik hier voor de ontknoping: gevederde dames ingezet versus Bavaria-jurkjes

Het nieuwe gadget wordt nog angstvallig geheim gehouden. Tijdens een interne presentatie op het hoofdkantoor van Albert Heijn zojuist te Zaandam, was echter ook onze correspondent ter plaatse aanwezig. Een Braziliaanse drumband begeleidde de presentatie van de verentooi.

Sparen voor de tooi
AH-baas Dick Boer (zie foto onder) maakte kennis met de Heineken 'Chief Oranje Officer' (rechts), die net als tijdens de Olympische Spelen het merk en het Oranje-legioen moet representeren. De Heineken-verentooicampagne is bedacht door bureau TBWA\ Neboko. Internationaal werkt de brouwer o.a. met Wieden+Kennedy Amsterdam. Door spaaracties en krataankopen kunnen consumenten straks de WK-carnavalstooi in handen krijgen. (PvWK)


Indruk carnavalstooi 
 

Dick Boer (ceo AH, midden) ontvangt vandaag de Heinekendelegatie

Heinekens Chief Oranje Officer van komende WK, linksachter de tooi die uit de koffer komt.

(fotografie: copyright MarketingTribune platform Food & Retail, 15/4/'14)



Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken