Mercedes-Benz en Hugo Boss gaan internationaal samenwerken
- Food-en-retail
- 23 apr 2014 @ 11:51
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - InteractieSponsorshipShowroomtraffic
- 23 apr 2014 @ 11:51
- Redactie Food en Retail
Mercedes-Benz en Hugo Boss gaan nog nauwer samenwerken dan tot nu toe al het geval is. De internationale samenwerking op het gebied van marketing en communicatie staat hierbij centraal. Beide merken creëren daarmee synergieën bij de benadering van hun gemeenschappelijke doelgroepen in het premium en luxe segment. Eerste gezamenlijke projecten zijn al succesvol gerealiseerd, meerdere volgen in de loop van dit jaar.
Mercedes-Benz en Hugo Boss gaan hun bestaande samenwerking intensiveren, melden de van oorsprong Duitse merken. 'Op basis van de zakelijke traditie van beide ondernemingen – van familiebedrijf tot internationaal opererende concerns – en de strategische aanpak in het premium en luxe segment sluiten het auto- en het modemerk perfect op elkaar aan. Beide merken staan garant voor elegantie en de beste kwaliteit en staan voor moderne luxe. Hetzelfde geldt voor hun passie voor perfectie en stijl.'
Sponsoractiviteiten
Ook sponsoractiviteiten vormen een link tussen beide concerns, zo wordt gesteld. 'Hugo Boss is een ervaren partner op het gebied van sport en lifestyle, waarin ook Mercedes-Benz actief is. Bovendien is Mercedes-Benz al jaren een begrip in de modewereld. Naast de Mercedes-Benz Fashion Week in New York en Berlijn behoort Mercedes-Benz ook in Milaan, Parijs, Londen en Amsterdam tot de gevestigde modescene. Momenteel is het merk actief op 47 modeplatforms in 26 landen.'
Gezamenlijke events
De toekomstige samenwerking biedt een breed scala aan mogelijkheden volgens het duo. 'Door de ontwikkeling van innovatieve concepten - bijvoorbeeld bij gezamenlijke events en sponsoractiviteiten - worden de klanten van beide merken op een nieuwe manier benaderd. Hiermee worden aanzienlijke synergieën in het premium en luxe segment gecreëerd.' Meer informatie over Mercedes-Benz Nederland vindt u hier.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- winkelen
- Mercedes-Benz
- luxe
- mode
- Germany
- Duitsland
- Hugo Boss
- merken
- samenwerking
- stretching
- sponsoring
- consument
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing