Pepsi promoot stevia-variant in pop up store

Pepsi promoot stevia-variant in pop up store
  • Food-en-retail
  • 30 apr 2014 @ 00:03
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • InnovatieActivatie

In de 'Store for Brands' op de Amsterdamse Kalverstraat staat een lange rij mensen te wachten op een gratis blikje Pepsi Next, de colavariant met 30 procent minder suiker en daarvoor in de plaats het natuurlijke zoetmiddel stevia. Het gebruik van geraffineerde suiker komt steeds meer onder vuur te liggen en dit is een voorlopig antwoord van Pepsi. Impressie van de pop upstore.

Pepsi Next met stevia en 30% minder suiker werd eind februari dit jaar in Nederland gelanceerd, meldde MarketingTribune. Saillant is dat afgelopen zomer deze winkel het toneel was van Coca-Cola's 'zet je eigen naam op het blikje'-actie (ofwel Share a Coke). Wie betaalt bepaalt, zou een marktkoopman zeggen over de heersende merknaam. Of: 'het kan verkeren', een mooie uitspraak van Bredero, de beroemde dichter uit de Gouden Eeuw. Hieronder een impressie van de winkel die zo vaak van kleur verschiet, van knalrood naar lichtblauw deze keer. In elk geval waren de blikjes niet aan te slepen. En, dat moet gezegd worden, de suikervervanger smaakte prima. Geen aspartaam-effect, prettig zoet. Al zit er ook nog altijd de nodige 'gewone' suiker in Pepsi Next. (PvWK)





fotografie: PvWK / MarketingTribune 2014

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken