Pepsi promoot stevia-variant in pop up store
- Food-en-retail
- 30 apr 2014 @ 00:03
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - InnovatieActivatie
- 30 apr 2014 @ 00:03
- Redactie Food en Retail
In de 'Store for Brands' op de Amsterdamse Kalverstraat staat een lange rij mensen te wachten op een gratis blikje Pepsi Next, de colavariant met 30 procent minder suiker en daarvoor in de plaats het natuurlijke zoetmiddel stevia. Het gebruik van geraffineerde suiker komt steeds meer onder vuur te liggen en dit is een voorlopig antwoord van Pepsi. Impressie van de pop upstore.
Pepsi Next met stevia en 30% minder suiker werd eind februari dit jaar in Nederland gelanceerd, meldde MarketingTribune. Saillant is dat afgelopen zomer deze winkel het toneel was van Coca-Cola's 'zet je eigen naam op het blikje'-actie (ofwel Share a Coke). Wie betaalt bepaalt, zou een marktkoopman zeggen over de heersende merknaam. Of: 'het kan verkeren', een mooie uitspraak van Bredero, de beroemde dichter uit de Gouden Eeuw. Hieronder een impressie van de winkel die zo vaak van kleur verschiet, van knalrood naar lichtblauw deze keer. In elk geval waren de blikjes niet aan te slepen. En, dat moet gezegd worden, de suikervervanger smaakte prima. Geen aspartaam-effect, prettig zoet. Al zit er ook nog altijd de nodige 'gewone' suiker in Pepsi Next. (PvWK)
fotografie: PvWK / MarketingTribune 2014
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Kalverstraat
- zoetmiddel
- Pepsi
- cola
- Pepsico
- zoet
- natuurlijk
- activatie
- suiker
- stevia
- koffieboon
- frisdrank
- Coca-Cola
- Amsterdam
- Pepsi Next
- extract
- de colavariant
- gratis
- Store for Brands
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
- [marketeer 199] Thijs Ekelschot -... 12-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing