Spar wil subsidie voor winkels in dorpen
- Food-en-retail
- 9 apr 2014 @ 09:16
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - WinkelenConsumenten
- 9 apr 2014 @ 09:16
- Redactie Food en Retail
Spar hoopt subsidie te ontvangen voor zijn inspanningen om dorpen in krimpgebieden leefbaar te houden. Dat zegt directeur Sjaak Kranendonk van de supermarktketen in het AD. Eerder liet de retailer al weten af te zien van grote winkels in het algemeen.
Kranendonk ondertekende vorig jaar met minister Stef Blok voor Wonen en Rijksdienst een intentieverklaring van samenwerking om de leefbaarheid en zelfredzaamheid van krimpgebieden versterken. Spar verplicht zich bijvoorbeeld tot het openhouden van vestigingen in zulke gebieden. “Wellicht leidt het in een later stadium ook tot financiële hulp”, zegt Kranendonk. Hij wijst er daarbij op dat er vanuit Europa subsidies zijn voor krimpgebieden. Spar beschikt in verschillende dorpswinkels over schoenmakers, stomerijen en postagentschappen en geeft herhaalrecepten uit voor de apotheek. “We denken ook aan een spreekuur van de opticien of audicien in de winkel of het uitlenen van boeken”, aldus Kranendonk.
Geen grote winkels meer
Spar zet verder in op vestigingen in binnensteden en universiteitswinkels, stelt hij. In het novembernummer van RetailTrends liet Kranendonk al weten vijftig tot zeventig stadswinkels aan het winkelbestand te kunnen toevoegen. “Grote winkels, dat gaan we niet meer doen. We concentreren ons op de stadswijken, binnensteden en dorpen.” (bronnen: AD, Retailtrends)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Sjaak Kranendonk
- dorpswinkel
- strategie
- retail
- kleine winkel
- Retailtrends
- winkelvloer
- minister
- Stef Blok
- Spar
- Algemeen Dagblad
- supermarktketen
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing