The Greenery schrapt 350 banen

The Greenery schrapt 350 banen
  • Food-en-retail
  • 24 apr 2014 @ 15:58
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • FoodTussenhandel

The Greenery, internationaal actief als leverancier van dagverse groente, fruit en paddenstoelen, en handen van een coöperatie van telers van groente en fruit, schrapt 350 van de 1645 banen. Dat maakte de onderneming deze week bekend.

De banen verdwijnen voor het grootste deel in Nederland, verspreid over de hele organisatie. Het groente- en fruitbedrijf maakte eind vorig jaar al bekend dat er een reorganisatie doorgevoerd zou worden. Hoeveel banen er geschrapt gingen worden, was toen niet bekend. The Greenery leed in 2013 een nettoverlies van 21 miljoen euro, aldus Het Parool. Dat werd grotendeels veroorzaakt door de reorganisatievoorziening van 23 miljoen euro die vooruitlopend op de banenreductie alvast werd genomen.

Langdurige koude
De omzet daalde, van 1,4 miljard euro in 2012, tot 1,3 miljard. 'Doordat er steeds minder partijen op de markt zijn om groente en fruit af te nemen, staan de prijzen onder druk. Ook het langdurig koude en donkere voorjaar zorgde in 2013 voor tegenvallers bij groente- en fruitleveranciers. De reorganisatie maakt onderdeel uit van een aangescherpte strategie om het handelsbedrijf weer winstgevend te maken.' The Greenery is het grootste groente- en fruitbedrijf van Nederland. (bronnen: ANP, Het Parool)

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken