Bacon Hagelslag nieuwste product van Natwerk

Bacon Hagelslag nieuwste product van Natwerk
  • Food-en-retail
  • 27 mei 2014 @ 09:30
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • FoodInnovatie

Je moet er maar op komen. Natwerk, een bureau dat behalve reclame maakt ook eigen producten verzint, presenteert nu hun laatste product: Bacon Hagelslag. Dit is een hartige variant van het populairste broodbeleg van Nederland. 'Jaarlijks worden er zo’n 750.000 boterhammen met hagelslag gegeten, maar een zoute of hartige versie is er niet. Bacon is volgens ons de lekkerste smaak van de wereld, dus leek het ons een logische combinatie', vertelt Kristian van Kuijk van Natwerk.

Om de populariteit van hun nieuwste idee te peilen, zette Natwerk de Bacon Hagelslag op Kickstarter; een bekende crowdfunding site die sinds kort ook Nederlandse inzendingen toelaat. 'Kickstarter is de perfecte manier om de vruchtbaarheid van je plan te meten, maar is tevens een mooi platform om bekendheid voor je project te genereren', aldus Van Kuijk.

Strooien met spek
Het idee werd naar eigen zeggen razendsnel opgepikt en verspreid als 'uitvinding van de eeuw' over het hele internet, gepubliceerd in de grotere kranten van het land en uitgezonden op radio en TV. En al binnen tien dagen hadden de jongens de benodigde 6000 euro bij elkaar. 'Naast de funding en enthousiaste reacties melde zich tevens producenten die de Bacon Hagelslag wilden gaan maken en bovenal de twee grootste grossiers van het land, die de Bacon Hagelslag in hun schap willen hebben staan. Ondertussen is Natwerk alweer druk bezig aan een uitbreiding van hun assortiment met Bacon vlokken en een Cheese-Union variant.' Op de foto is het resultaat van dit slimme idee te zien. (PvWK)
 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken