Jumbo Supermarkten wint de NFV Franchise Trofee 2014
- Food-en-retail
- 28 mei 2014 @ 15:25
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - AwardsWinkelen
- 28 mei 2014 @ 15:25
- Redactie Food en Retail
Jumbo Supermarkten is uitgeroepen tot de winnaar van de NFV Franchise Trofee 2014. Jumbo kreeg de prijs uitgereikt door Halbe Zijlstra, fractievoorzitter VVD Tweede Kamer. De NFV Franchise Trofee is de vakprijs voor franchiseformules.
De prijs is voor de veertiende keer uitgereikt en biedt erkenning op het gebied van samenwerking, kwaliteit en winstgevendheid van franchisegever en franchisenemers, meldt de NFV. 'De formule Jumbo Supermarkten heeft een stormachtige expansie doorgemaakt welke nog in volle gang is. Door overnames van Super de Boer en C1000 is een megatransformatie gaande naar in totaal 600 Jumbo vestigingen, waarvan 400 in franchiseverband. Jumbo Supermarkten is volgens de vakjury een modern bedrijf dat:
- een duidelijke formule en cultuur heeft;
- transparantie en lerend vermogen heeft;
- ook in lastige tijden durft te kiezen en volop gaat voor Ondernemen in Franchiseverband.
Kortom: een bedrijf dat haar lef en keuze beloont mag zien en dit maakt Jumbo Supermarkten tot de winnaar van de NFV Franchise Trofee 2014!'
Jumbo, McDonald's en The Read Shop
Naast Jumbo Supermarkten waren ook McDonald's en The Read Shop genomineerd voor de NFV Franchise Trofee. De vakjury heeft de genomineerden op een aantal punten beoordeeld, waaronder hun verdienmodel, de organisatie, de kwaliteit en kwantiteit van mensen en investeringen en de gerealiseerde groei.
Nominaties
De nominaties worden elk jaar door alle leden van de NFV gedaan, aldus de club. 'Uit de nominaties volgen 10 organisaties met de meeste stemmen. Deze organisaties zijn getoetst op basis van vooraf gestelde kwantitatieve en kwalitatieve parameters (o.a. erkend lidmaatschap, 5-jaarlijkse hertoetsing van het contract, aantal franchisevestigingen). Hieruit zijn de 3 genomineerden gekozen. De genomineerden hebben zich 15 april aan een vakjury gepresenteerd en deze vakjury heeft Jumbo Supermarkten verkozen tot de winnaar van 2014.' Op de foto ziet u de uitreiking van de award.
Over de Nederlandse Franchise Vereniging
De Nederlandse Franchise Vereniging is de overkoepelende belangenorganisatie van franchisegevers in Nederland. Onze hoofddoelstelling is het bevorderen van een gezonde en evenwichtige ontwikkeling en groei van Franchising in Nederland. Uit de hoofddoelstelling van de Nederlandse Franchise Vereniging komt ook de visie van de vereniging voort. Dat is enerzijds het zijn van een Kennisplatform op het gebied van Franchise en anderzijds de belangenbehartiging voor de bij de NFV aangesloten leden. In 2014 wordt door zo'n 750 formules vanuit een kleine 31.000 franchisevestigingen en 280.000 medewerkers een omzet gerealiseerd van 31 miljard. Wordt daar de omzet van de eigen filialen bijgeteld dan is de totale omzet 51 miljard. (bron: ANP Perssupport)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- NFV Franchise Trofee
- NFV
- retail
- award
- McDonald's
- The Read Shop
- Nederlandse Franchise Vereniging
- Jumbo
- franchise
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing