T-shirts met 'kak' van CoolCat uit schap gehaald
- Food-en-retail
- 1 mei 2014 @ 16:06
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - InteractieWinkelen
- 1 mei 2014 @ 16:06
- Redactie Food en Retail
CoolCat heeft de laatste tijd niet bepaald geluk gehad met de teksten op haar t-shirts. Het Nederlandse kledingbedrijf heeft opnieuw t-shirts uit de schappen gehaald vanwege kritiek op de nogal opvallende opdruk. Ditmaal stond op een van de shirts bijvoorbeeld boven de Braziliaanse vlag in grote letters het woord MERDA, en dat betekent zoiets als ‘kak’ in het Portugees, de voertaal van het WK-gastland.
Het gaat om een serie shirts die speciaal voor het WK-voetbal in Brazilië op de markt zijn gebracht en in winkels in Nederland, België en Luxemburg in de winkels hingen. CoolCat kreeg klachten van mensen die zich aan de soms expliciete teksten stoorden. CoolCat zegt in een verklaring dat de ‘uitgesproken teksten’ op de t-shirts bedoeld zijn ‘met een knipoog richting de sfeer tijdens een voetbalwedstrijd’. Het bedrijf zegt het vervelend te vinden dat mensen zich aangesproken voelen en heeft ze daarom uit de winkels gehaald. Een woordvoerder wilde niet zeggen om hoeveel t-shirts het gaat.
Seksistisch
CoolCat haalde in september een sleutelhanger en tegelijk flessenopener uit de winkels die te seksistisch zou zijn. De hanger had de vorm van een wulpse dame met onder meer de tekst ‘Open up bitch’. CoolCat liet bij die gelegenheid weten ‘altijd het randje op te zoeken’. Lees hier meer over 'Het ware gezicht van Roland Kahn', de oprichter van deze uitdagende moderetailer. (bronnen: AD.nl, MT, en Retail Actueel)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- CoolCat
- shit
- Portugees
- klacht
- MERDA
- jongeren
- uitdager
- t-shirt
- Roland Kahn
- schuttingtaal
- recall
- kak
- mode
- WK-gastland
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing