'Verdwijnen Euroshopper kan AH klanten kosten'

'Verdwijnen Euroshopper kan AH klanten kosten'
  • Food-en-retail
  • 6 mei 2014 @ 13:36
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • Packaging designPrijsoorlog

Paul Beukelman van de Euroshopper-fanclub heeft de blues, zo zei hij op Radio 1. Maar Albert Heijn dat het discount-huismerk ophief binnenkort ook. Volgens de Euroshopper-fan switchen namelijk duizenden liefhebbers van Euro Shopper naar producten van Aldi en Lidl.

Daarop duiden volgens hem de reacties op het blog en de Facebookpagina Euroshopper moet blijven. Op de website van de NOS zegt AH dat de reacties van de klanten positief zijn. Bijbehorende omzetcijfers geeft het supermarktconcern echter niet. Aanstaande zomer is de transitie van Euroshopper naar 'AH Basic' afgerond. Dan liggen er naar verwachting rond 500 AH Basic-producten in het schap. Met AH Basic probeert Albert Heijn klanten binnen te houden die anders naar discounters overlopen. Sommige externe deskundigen twijfelen eraan of het merk Albert Heijn niet meer zou moeten gaan over verrassen en inspireren, in plaats van over prijsbeukerij. (bron: Distrifood)

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken