AH vernieuwt food-lesprogramma voor basisschoolleerlingen
- Food-en-retail
- 26 jun 2014 @ 12:15
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - ConsumentenFood
- 26 jun 2014 @ 12:15
- Redactie Food en Retail
Albert Heijn slaat een nieuwe weg in met het in 2006 geïntroduceerde lesprogramma over gezonde voeding voor basisschoolleerlingen. 'Leerlingen nemen vanaf nu niet meer alleen deel maar gaan meedenken om zelf te bepalen hoe het nieuwe Ik eet het beter-platform eruit komt te zien. De Missing Chapter Foundation faciliteert de dialoog tussen de kinderen en Albert Heijn', aldus de Zaanse retailgigant.
Ik eet het beter
Albert Heijn wil de keuze voor een gezonde levensstijl gemakkelijk maken en neemt graag het voortouw met goede voorlichting en producten die passen in een gezonde levensstijl, stelt de afdeling Mediarelaties. 'Een onderdeel daarvan is het Ik eet het beter-programma dat inmiddels acht jaar bestaat en kinderen spelenderwijs helpt om gezond eten lekker en leuk te maken. Bij de start in 2006 namen er 35.000 kinderen deel aan het programma en het afgelopen schooljaar waren dat er ruim 347.000. Om het programma nog beter aan te laten sluiten op de belevingswereld van kinderen en het gezin gaat Albert Heijn diezelfde kinderen nu een actieve rol geven in de totstandkoming van het nieuwe Ik eet het beter-platform. Op 25 juni organiseert de Missing Chapter Foundation daarvoor onder leiding van directeur Laurentien van Oranje een dialoog tussen kinderen en Albert Heijn-directeur Adriaan Thierry. Ook bezoeken de kinderen die dag een aantal boerderijen om te zien waar hun eten vandaan komt én bereiden ze samen met een kok een lekkere en gezonde maaltijd.'
Over de Missing Chapter Foundation
De Missing Chapter Foundation is een non-profit organisatie die zich inzet om bedrijven in contact te brengen met verfrissende meningen en ideeën van kinderen. De doelstelling van de foundation is het bevorderen van duurzame besluitvorming door de toekomstige generaties die daardoor beïnvloed worden een duidelijke stem te geven. Laurentien van Oranje, oprichter en directeur van de Missing Chapter Foundation: 'Kinderen weten als geen ander hoe keuzes worden gemaakt binnen het gezin. Het is daarom van groot belang om te luisteren naar kinderen en hen te activeren samen met hun gezin aan de slag te gaan met gezond eten. Dit geven wij samen met Albert Heijn concreet invulling door met kinderen in gesprek te gaan over het Ik eet het Beter-programma.' (bron: AH)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- food
- voedselbewustzijn
- kinderen
- Albert Heijn
- retailgigant
- PR
- Zaan
- les
- educatie
- AH
- Missing Chapter Foundation
- dialoog
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing