Braziliaanse temperaturen zorgen voor drukte in de winkels

Braziliaanse temperaturen zorgen voor drukte in de winkels
  • Food-en-retail
  • 6 jun 2014 @ 14:51
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • WK VoetbalWinkelen

Het laatste weekend voordat de strijd om het Wereldkampioenschap begint staat voor de deur. Voor veel voetbalfans het uitgelezen moment om het huis en de straat om te toveren tot een oranjewalhalla. Alle WK-acties van winkels zijn inmiddels gelanceerd en de WK-gekte bereikt komend weekend naar verwacht haar hoogtepunt, verwacht Detailhandel Nederland.

De shirtjes, jurkjes en juichartikelen zijn volgens deze organisatie niet aan te slepen. 'En om de hele straat oranje te laten kleuren zijn kilometers vlaggetjes nodig. Daarnaast zorgt de voorspelde zomerhitte van aankomend weekend voor een ware run op bikini’s, shorts en slippers, barbecues, vleesschotels, opblaasbare zwembadjes en zonnebrand. Winkeliers verwachten komend weekend dan ook grote drukte in de winkels.'

'Goede oranjeprestaties leiden tot hogere omzet'
Niet alleen de voetbalfan houdt de prestaties van het Nederlands elftal op het WK nauwlettend in de gaten. Voor de winkelier is er alles aan gelegen dat het team doorgaat naar de volgende ronde. Dat betekent namelijk de broodnodige extra omzet. Suzanne van de Graaf van Detailhandel Nederland legt uit: 'Nederland heeft zin in het WK. De twijfels over de prestaties van het Nederlands elftal hebben plaatsgemaakt voor onvervalst enthousiasme en hoop op een fantastische prestatie. De positieve sfeer draagt bij aan een hoger consumentenvertrouwen, het zorgt ervoor dat mensen meer gaan kopen. Hoe verder we komen richting de finale, hoe groter de impuls in de aankoop van bijvoorbeeld borrelnootjes, bitterballen, oranjetompoezen en bier.'

Braziliaanse temperaturen
Het Pinksterweekeinde belooft zomers en op sommige plekken zelfs tropisch te worden, met temperaturen rond de dertig graden. Winkeliers merken al vanaf het begin van deze week een run op zomerse artikelen. Kortom, de Braziliaanse temperaturen brengen de Nederlandse consument goed in de sfeer van het komende WK volgens Detailhandel Nederland. Deze organisatie is de spreekbuis van de winkeliers van Nederland en stelt zich ten doel de belangenbehartiging van de detailhandel in Den Haag en Brussel te optimaliseren en te versterken. Detailhandel Nederland vertegenwoordigt 110.000 winkeliers. De sector heeft een omzet van €96 miljard en biedt werk aan nog eens 700.000 mensen, meldt Van De Graaf. (PvWK)

(foto uit VISA FIFA WK-campagne)
 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken