Coca-Cola komt met stevia variant Life
- Food-en-retail
- 19 jun 2014 @ 09:17
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - FoodInnovatie
- 19 jun 2014 @ 09:17
- Redactie Food en Retail
Frisdrankmerk Coca-Cola lanceert in september in Europa de suikerarme variant Life. Deze nieuwe cola bevat natuurlijke zoetstoffen en een derde van de hoeveelheid suiker en calorieën van de reguliere cola, beloven de makers uit Atlanta.
De groene blikjes zullen in september in eerste instantie in de Britse supermarktschappen liggen, meldt De Telegraaf. nieuwe drank past volgens Distrifood in de trend van zogenoemde mid-calorie drinks voor consumenten die wel op de lijn letten, maar de kunstmatige zoetstoffen in light-producten niet willen of niet vertrouwen. Ook aardsrivaal Pepsi is hiermee aan de slag. In Frankrijk lanceerde Coca-Cola al eerder Fanta op stevia-basis, ook in Sprite zien we stevia terug. Steeds meer Nederlandse consumenten ergeren zich aan suiker dat in bizarre hoeveelheden wordt toegevoegd aan drankjes maar zelfs ook aan onverdachte producten als melk, ketchup en veel kant- en klaarmaaltijden. Geraffineerde suiker is een soort drug, te hoge doses kunnen leiden tot verslaving, overgewicht en verschillende ziektes.
Gezondere cola
Volgens het etiket is Life gezoet met een mengsel van suiker en stevia-extract. Een blikje van 330 ml gaat 89 calorieën bevatten en 22,1 gram suiker. Een blikje Coca-Cola regular, in rode verpakking, bevat 139 calorieën en bestaat voor 39% uit suiker. (PvWK)
Vorig jaar is er een pilot met Life geweest in Argentinië en in Chili, waarvoor deze advertentie werd gemaakt
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing