Bekendmaking winnaars en uitreiking Dutch Retail Experience Awards 2014

Bekendmaking winnaars en uitreiking Dutch Retail Experience Awards 2014
  • Food-en-retail
  • 14 jul 2014 @ 09:30
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • Awards

Daen’s uit Utrecht, Rick Moorman uit Amsterdam, Fee Conceptstore uit Sittard, The Cloakroom als online store en Leurink uit Borne hebben zondag 13 juli, op de Modefabriek, de Dutch Retail Experience Awards uitgereikt gekregen. De Awards zijn verdeeld onder 5 categorieën waarin het belevenisconcept van de winkel centraal staat.

De Best Customer Experience Award wordt toegewezen aan de retailer die zich actief bezighoudt met beleving en onderscheidend vermogen, zoals klantbeleving op basis van interieur, verkoopadvies, merken- en productaanbod, gebruikmaking van social media en events. De Retail Excellence Award wordt toegekend aan de gevestigde, gerenommeerde retailer die zich onderscheidt in langdurige klantenbinding door mee te gaan met de ontwikkelingen van deze tijd. De derde Award, de Most Innovative Store Award, wordt toegekend aan de jonge retailer die minder dan vijf jaar actief is en uitblinkt in originaliteit. Nieuw dit jaar is de Online Experience Award. Deze Award is bestemd voor de webshop die een bijzondere online beleving neerzet voor de consument, vernieuwende faciliteiten en inspiratie biedt voor de online bezoeker. Tot slot gaat de Publieksprijs naar de retailer, die de meeste stemmen heeft geworven bij het publiek via een online stemformulier van Dutch Retail Experience Award. De prijzen worden voor de derde keer uitgereikt, met medewerking van ABN.

Daen’s Utrecht winnaar Best Customer Experience Award
De jury heeft ‘Daens’ uit Utrecht uitgeroepen tot de winnaar van de Best Customer Experience Award. “Het bijzondere kleding assortiment, welke goed op elkaar is afgestemd, in combinatie met een horecagelegenheid, maakt Daen’s een winkel van nu. Naast de winkel wordt er boven, in het voormalige brandweerkazerne, een Bed & Breakfast gerund. Deze verrassende combinaties zorgen voor een extra trekfactor voor de consument, waar zij heerlijk kan bijkomen in het hart van Utrecht,” aldus de jury.

Rick Moorman Amsterdam winnaar Retail Excellence Award
“Rick Moorman heeft lef getoond door zich enkel te focussen op het luxe herensegment. De beleving is tot in de puntjes doorgevoerd, van exclusieve maatpakken, tot persoonlijk advies, van wijnen in stijl tot een eigen brillenlijn. De secure service zorgt ervoor dat iedere consument zich even in een andere wereld waant,” aldus de juryvoorzitter. Wat ook indrukwekkend is, is dat Rick Moorman de enige winkel binnen Nederland is, die ISO gecertificeerd op het gebied van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. “Met dit gegeven wordt het verhaal achter zijn producten extra bekrachtigd en versterkt”.

FEE Conceptstore winnaar Most Innovative Store Award
In het zuidelijke Sittard is de Conceptstore ‘FEE’ bekroond met de Most Innovative Store Award. FEE beschikt over een uitgebreid merkenpakket, van kleding tot kunt, tot aan antieke meubels, waarnaast ze ook een restaurantje hebben geopend met enkel veganistische voeding. “Een stap dat veel lef vergt, maar ook zeker zijn vruchten afwerpt.”

LeurinK Mode winnaar Dutch Retail Experience Publieksprijs
Grepen ze vorig jaar net naast de Publieksprijs, dit jaar mogen ze hem mee naar huis. In de maand juni zijn er meer dan 3.000 stemmen uitgebracht onder de 50 genomineerden. LeurinK Mode is het hoogst geëindigd met complimenten als “uitstekende service”, “familie bedrijf met hart voor de zaak” en “prachtige winkel.”

Overige genomineerden
Naast de prijswinnaars waren de overige genomineerden in willekeurige volgorde:
Amsterdam: Cotton Cake, Rick Moorman, Anna + Nina, Maison NL, Hartje Oost, Urban Outfitters, Apeldoorn: Passtore, Arnhem: Jones, Humanoid, Bergen: Huis van Bergen, Bolsward: Wolke Mode, Borne: Leurink, Delft: Style Kitchen, Den Bosch: Oh, Den Haag: Sketch, Den Helder: Diverzo, Deurne: Ruys, Doesburg: Only for men, Doetichem: Mooi ben jij, Eindhoven: You are here, Out of the Blue, Emmen: Trud, Geertruidenberg: To Daze, Gorichem: Van Zuilen, Gorredijk: Rinsma, Haarlem: Portrait, Haren: Het Magazijn, Heerlen: Fier, Hoogeveen: Mrs Jones, Hoogland: Best Of Brands, Maastricht: Stijl, Le Marais, Nijmegen: Mood, Oosterbeek: Buyten, Rotterdam: Groos, Santpoort: Hop & Co, Sevenum: Jansen Noy, Sittard: Fee, Utrecht: Daen’s, Vinkeveen: Lutz, Waalwijk: Van Dijk, Zaltbommel: Vandaan.

Gerenommeerde vakjury
De winkels worden gescreend en beoordeeld door een onafhankelijke vakjury, met jarenlange ervaring en een gouden visie over de toekomst van de retailers. De winnaars zijn zorgvuldig onder de loep genomen Harry Bijl – innovatie en inspiratiespecialist bij de brancheorganisatie InRetail, Gea Eleveld – eigenaresse van Fashion-Up! Een adviesbureau voor conceptontwikkeling, fashionmanagement en projectmanagement voor de mode- en interieurindustrie, Ingrid Ploegmakers – Manager Marketing Retail en Communicatie bij WPM, WPM ontwikkelt duurzame winkelgebieden en Talita Kalloe – Freelance journalist en copywriter voor verschillende mode-, lifestyle- en retailvakbladen. Daarnaast is ze founder van het platform Zeg Maar Jij.com.

Dutch Retail Experience Award
De Dutch Retail Experience Awards zijn de landelijke retailprijzen voor de winkels van nu. Een winkel die extra aandacht heeft voor bijvoorbeeld: bijzonder personeel, narrowcasting, het assortiment, de service, een origineel interieur, speciale evenementen en verrassende winkelruimtes. Er is momenteel van alles gaande in de retailbranche. Offline winkels hebben het moeilijk in deze economische mindere tijden. De winkel van de toekomst gaat er anders uitzien. Alles draait om een nieuwe manier van winkelen en het creëren van een authentieke beleving. Met de verschillende categorieën binnen de Dutch Retail Experience wordt er onderscheid gemaakt tussen de succesvolle retailers met een vooruitstrevende winkelbeleid.

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken