Blokker Holding verkoopt activiteiten Tuincentrum Overvecht
- Food-en-retail
- 25 jul 2014 @ 11:08
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - Zakelijk
- 25 jul 2014 @ 11:08
- Redactie Food en Retail
Blokker Holding heeft overeenstemming bereikt met Borgeld Management Group (BMG) over de verkoop van alle activiteiten van Tuincentrum Overvecht (TCO’). Het familiebedrijf BMG exploiteert onder meer de ondernemingen Bo-mij (26 winkels), Bo-rent (65 winkels) en Ouke Baas Autoverhuur.
Roland Palmer, voorzitter Raad van Bestuur: ‘De verkoop van de tuincentra past in de concernstrategie, waarin de focus ligt op onze kernactiviteiten: huishoud, speelgoed en wonen. De activiteiten van Tuincentrum Overvecht worden verkocht aan een ondernemer die heeft aangegeven te willen blijven investeren in de onderneming. Wij zijn verheugd over de transactie en hebben het vertrouwen in een positieve ontwikkeling van Tuincentrum Overvecht en Diervoordeel binnen BMG.’
Pilotwinkel
TCO werd in 1969 opgericht en is in 1998 overgenomen door Blokker Holding B.V. Sinds 1998 is de onderneming gegroeid van elf tuincentra naar thans 17 vestigingen, waarvan één franchisevestiging en de pilotwinkel Bloombird en Diervoordeel met shop-in-shops in de tuincentra en sinds 2013 ook twee standalone winkels en twee webshops: tuincentrumovervecht.nl en diervoordeel.nl.
Geen ontslagen
De onderneming wordt zelfstandig voortgezet als nieuwe werkmaatschappij binnen BMG.
Alle medewerkers blijven in dienst van TCO en door de transactie zullen geen arbeidsplaatsen verloren gaan. Voor de transactie is melding gedaan bij de Autoriteit Consument & Markt.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing