Omzet Amazon stijgt en verlies loopt op

Omzet Amazon stijgt en verlies loopt op
  • Food-en-retail
  • 28 jul 2014 @ 08:00
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • SalesE-commerceWeb

Amazon zag over het tweede kwartaal de omzet met 23 procent stijgen tot 19,34 miljard dollar (14,5 miljard euro). Toch bedroeg het nettoverlies 126 miljoen dollar (95 miljoen euro). De verwachting is dat het verlies het komende kwartaal nog verder oploopt door investeringen in hardware en logistiek. In dezelfde periode van 2013 was er nog een operationele winst van 79 miljoen dollar (60 miljoen dollar).

De omzet steeg het sterkst in de Verenigde Staten, waar Amazon steeds meer verdient aan streaming content en zakelijke dienstverlening. (Bron: twinklemagazine.nl)

Verwacht verlies
In het nu lopende kwartaal loopt het verlies volgens Amazon op tot 420 of zelfs 810 miljoen dollar. Deze marge is ruim te noemen en heeft alles te maken met de investeringen in mobiele telefoons – de Fire Phone - die sinds kort te koop zijn. Amazon blijft  verder investeren in logistiek. Behalve fulfilmencentra bouwt het bedrijf ook sorteercentra om meer regie op de keten te krijgen en shoppers beter te kunnen bedienen. Inmiddels is zondagbezorging op ongeveer een kwart van de Amerikaanse markt beschikbaar. Behalve bewaren en sorteren wil Amazon pakketten in de toekomst mogelijk ook zelf gaan bezorgen, om de last mile naar de klant te dichten. Daarmee zou same day delivery op grote schaal realistischer worden. Ondertussen blijft Amazon ook geld steken in robots en drones.

Jeff Bezos
Topman Jeff Bezos zoekt de oplossing voor het omkeren van het verlies in winst, in verdere groei en is daarvoor op zoek naar nieuwe samenwerkingsverbanden. Voor het lopende kwartaal mikt Amazon op een verkoopcijfer van 19,7 miljard dollar à 21,5 miljard dollar (14,5 à 16 miljard dollar).
 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken