Omzet Amazon stijgt en verlies loopt op
- Food-en-retail
- 28 jul 2014 @ 08:00
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - SalesE-commerceWeb
- 28 jul 2014 @ 08:00
- Redactie Food en Retail
Amazon zag over het tweede kwartaal de omzet met 23 procent stijgen tot 19,34 miljard dollar (14,5 miljard euro). Toch bedroeg het nettoverlies 126 miljoen dollar (95 miljoen euro). De verwachting is dat het verlies het komende kwartaal nog verder oploopt door investeringen in hardware en logistiek. In dezelfde periode van 2013 was er nog een operationele winst van 79 miljoen dollar (60 miljoen dollar).
De omzet steeg het sterkst in de Verenigde Staten, waar Amazon steeds meer verdient aan streaming content en zakelijke dienstverlening. (Bron: twinklemagazine.nl)
Verwacht verlies
In het nu lopende kwartaal loopt het verlies volgens Amazon op tot 420 of zelfs 810 miljoen dollar. Deze marge is ruim te noemen en heeft alles te maken met de investeringen in mobiele telefoons – de Fire Phone - die sinds kort te koop zijn. Amazon blijft verder investeren in logistiek. Behalve fulfilmencentra bouwt het bedrijf ook sorteercentra om meer regie op de keten te krijgen en shoppers beter te kunnen bedienen. Inmiddels is zondagbezorging op ongeveer een kwart van de Amerikaanse markt beschikbaar. Behalve bewaren en sorteren wil Amazon pakketten in de toekomst mogelijk ook zelf gaan bezorgen, om de last mile naar de klant te dichten. Daarmee zou same day delivery op grote schaal realistischer worden. Ondertussen blijft Amazon ook geld steken in robots en drones.
Jeff Bezos
Topman Jeff Bezos zoekt de oplossing voor het omkeren van het verlies in winst, in verdere groei en is daarvoor op zoek naar nieuwe samenwerkingsverbanden. Voor het lopende kwartaal mikt Amazon op een verkoopcijfer van 19,7 miljard dollar à 21,5 miljard dollar (14,5 à 16 miljard dollar).
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing