Bol.com gaat baby- en peuterkleding verkopen
- Food-en-retail
- 5 aug 2014 @ 11:33
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - WebIntroductieE-commerceWinkelen
- 5 aug 2014 @ 11:33
- Redactie Food en Retail
Bol.com breidt uit met kleding voor baby’s en peuters. Naast luiers, autostoeltjes en alles voor de babykamer, biedt de webwinkel nu ook 20 duizend kledingstukken van meer dan 50 merken, waaronder Mexx, Noppies en Petit Bateau. Begin 2012 opende bol.com haar babywinkel, die inmiddels gemiddeld dagelijks door bijna 17 duizend ouders wordt bezocht. Door de uitbreiding van het assortiment met de collectie babykleding en peuterkleding verkoopt bol.com voor het eerst kleding.
‘Online winkelen is voor veel Nederlanders inmiddels gemeengoed geworden en zeker ouders met een volle agenda kiezen er vaak voor om babyartikelen, huishoudartikelen, toiletspullen en speelgoed online aan te schaffen. Met een assortiment van ruim 8 miljoen artikelen, waaronder nu ook bijna 40 duizend babyartikelen, kunnen wij ouders in Nederland en België een groot en breed aanbod bieden. Door ook kleding toe te voegen aan het assortiment verwachten wij dat onze winkel nog meer ouders zal aanspreken,’ aldus Michel Schaeffer, marketing directeur bij bol.com.
Extra verkoopkanaal
Bol.com werkt samen met tientallen modemerken waaronder - naast Mexx, Noppies en Petit Bateau - ook de merken Blue Rebel, Little Label, Imps & Elfs, Moodstreet en Claesen’s. De collectie bestaat onder andere uit broeken, shirtjes, ondergoed, jassen en sokken, van de kleinste prematuurmaten tot en met maat 116. Een deel van de collectie wordt aangeboden door partners van bol.com, zoals Brandkids.nl. Door het openstellen van de winkel voor andere aanbieders van baby- en peuterkleding kan bol.com klanten nog meer keuze bieden. Sinds 2011 verkopen ruim 7 duizend kleine en grote winkeliers (met en zonder webwinkel) via bol.com. Voor winkeliers biedt het platform een extra verkoopkanaal waarmee ze hun bereik en omzet kunnen vergroten.
Lucardi
Schaeffer: ‘In mei dit jaar openende wij de winkel Sieraden & Horloges en gingen daarbij een samenwerking aan met onder andere juweliersketen Lucardi. De samenwerking resulteerde voor Lucardi in een extra omzet die gelijk stond aan twee fysieke winkels en aanvullend was op de omzet van hun eigen (web)winkels. Deze samenwerking toont aan dat je het fysieke kanaal goed kunt combineren met het online kanaal en zelfs de totale markt kunt laten groeien.’
Nieuwe features
Om kleding toe te kunnen voegen aan het assortiment heeft bol.com nieuwe features ontwikkeld, waaronder een uitgebreidere zoomfunctionaliteit en een extra weergave van de lijstpagina met drie kolommen en grote productafbeeldingen. Ook zijn kleur- en maatselectie geïntegreerd in de lijstpagina en het koopblok op de productdetailpagina. Door de uitgebreide zoekfunctionaliteit, productinformatie en beoordelingen is het bij bol.com eenvoudig baby- en peuterkleding te vinden. Met de nieuwe zoomfunctie kunnen de afbeeldingen simpel vergroot worden, zodat alle details van het kledingstuk goed te zien zijn. Ook helpt een maattabel bij het kiezen van de juiste maat. En wie inspiratie zoekt, kan een kijkje nemen op de trendpagina’s om daarna volgens de laatste trends kledingcombinaties bij elkaar shoppen.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
- Judith Hoogendoorn van Upfield: 'Alles wat je goed wilt doen,...
- Resultaten Action 2023: 'voortdurende groei en ontwikkeling'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Jumbo presenteert bijzondere AI... 29-03-2024
- Boekenweek 2024: stijging verkoop... 29-03-2024
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing