Modeontwerper Jan Boelo wil meer verkooppunten

Modeontwerper Jan Boelo wil meer verkooppunten
  • Food-en-retail
  • 11 aug 2014 @ 12:00
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • CreatieCommunicatieIntroductie

Jan Boelo, eigenaar van het gelijknamige modelabel, gaat samenwerken met Dijksman Communicatie om zo zijn internationale naamsbekendheid én het aantal verkooppunten verder uit te breiden. Momenteel heeft Boelo (26) zes verkooppunten in Nederland en één in Parijs.

Boelo’s collectie is in Nederland te verkrijgen bij Azzurro Due, FOUR by Azzurro in Amsterdam, Cobra in Den Bosch en de drie winkels van Newlands Casuals in Groningen, Emmen en Winschoten. Boelo: ‘Laatstgenoemde is geen winkel in het hogere segment, maar is wel gevestigd in de regio waar ik vandaan kom, namelijk Groningen.’

Trouwe clientèle
Boelo: ‘Ik houd van unieke winkels die hun klantenkring kennen. Zij hebben mij van het begin af aan gesteund. In deze moeilijke tijden zie je dat winkels met een trouwe clientèle de beste papieren hebben. Ik vind het voor mijn segment ook van belang dat winkeliers kunnen aangeven welke items en welke maten ze willen. Zij kijken door de ogen van de klant en weten voor wie ze wat kunnen inkopen. We doen niet aan overproductie, dus als een winkelier een item wil bijbestellen, moet het speciaal worden gemaakt.’ Dit stelde Boelo vorige maand in het modeblad Fashion Cult.

Dames- en herencollectie
Van meet af aan stond vast dat het een dames- en herencollectie zou worden, want die wisselwerking vindt Boelo prettig. Die verhouding ligt momenteel op 60 procent dameskleding versus 40 procent herenkleding. Boelo: ‘Onlangs mocht ik Waylon kleden voor zijn optreden tijdens het songfestival en dat heeft enorm veel positieve reacties opgeleverd.
Ilse droeg een jurk van Claes Iversen.’

Stage bij Balmain
Jan Boelo groeide op in het Groningse Heiligerlee. Na een kunstwedstrijd op de middelbare school was zijn passie voor het modevak geboren. Hij volgde de studie Fashion Design aan de Hogeschool voor de Kunsten te Utrecht en liep stage bij onder andere Jan Taminiau en het Franse modehuis Balmain. In 2010 richtte Boelo zijn eigen modelabel op onder zijn eigen naam en sindsdien kleedt hij verschillende bekende mensen als; Sunnery James, Waylon en Ellen ten Damme.

Showroom bij Dijksman Communicatie
Vivian Paarlberg van Dijksman Communicatie legt uit wat Boelo van het bureau verwacht. ‘We verzorgen alle PR activiteiten voor Boelo. Één van de uitgangspunten van de samenwerking is de internationale uitbreiding van het merk. De collectie van Jan Boelo hangt nu voor uitleen in de showroom van Dijksman Communicatie in de Westerstraat 187 in Amsterdam. Daarnaast zijn we verantwoordelijk voor de publiciteit en persbegeleiding tijdens de Amsterdam Fashionweek.’ Overige activiteiten zijn: celebrity endorsement, interviews, sponsoraanvragen en perspresentaties.

Hieronder twee ontwerpen uit de wintercollectie 2014/2015

     


 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken