Coca-Cola bekommert zich om moederijsberen
- Food-en-retail
- 10 sep 2014 @ 11:39
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - FoodSponsoring
- 10 sep 2014 @ 11:39
- Redactie Food en Retail
Honderden WNF-vrijwilligers hebben een levend ijsberenkunstwerk gemaakt om aandacht te vragen voor de problemen van moederijsberen in het Noordpoolgebied. Het levende kunstwerk werd vorig jaar gemaakt als start van Arctic Home, de gezamenlijke internationale campagne met Coca-Cola om geld in te zamelen voor behoud van het leefgebied van de ijsbeer. Coca-Cola verdubbelt nu alle donaties tot een maximum van één miljoen euro.
De samenwerking tussen WWF en Coca-Cola Arctic Home wordt ook dit jaar gecontinueerd. Door het smelten van zee-ijs in het Arctisch gebied hebben zij steeds meer moeite om land te bereiken en een veilige plek te vinden waar ze hun jongen kunnen werpen en grootbrengen. Arctic Home roept iedereen op naar de site te gaan om niet alleen te doneren, maar ook om meer te leren over de problemen van ijsbeerfamilies. Zo meldt Coca-Cola in het persbericht.
Last Ice Area
De miljoen euro die de campagne vorig jaar heeft opgebracht, is gebruikt voor onderzoek naar het ‘Last Ice Area’, een gebied tussen Canada en Groenland waar het zee-ijs het langs blijft liggen. Het gebied kan een plek worden waar diersoorten die afhankelijk zijn van zee-ijs, zoals de ijsbeer, een warmere periode kunnen overleven. Verder is geld geïnvesteerd in de ontwikkeling van plannen om belangrijke leefgebieden van de ijsbeer in kaart te brengen om ze beter te kunnen beschermen. Ook hebben de donaties van vorig jaar bijgedragen aan het International Polar Bear Conservation Forum waar Arctische landen afspraken maakten over de bescherming van de ijsbeer.
Moederijsberen
Salvatore Gabola, Director Community en Environment van Coca-Cola Europe: ‘De problemen die moederijsberen heben om een veilige plek te vinden waar ze hun jongen kunnen grootbrengen is iets wat ons allemaal aanspreekt. We zijn dus ontzettend blij dat we het tweede jaar van ons Arctic Home partnerschap met het WNF hier in Nederland aan kunnen kondigen.’ Gert Polet, Noordpooldeskundige van het WNF: ‘Het smeltende zee-ijs rond de Noordpool laat zien dat dit gebied voor onze ogen aan het verdwijnen is. IJsberen en andere diersoorten die afhankelijk zijn van ijs moeten zich proberen aan te passen aan hun snel veranderende omgeving. Het WNF kan via campagnes zoals Arctic Home geld inzamelen voor zijn activiteiten om te helpen de toekomst van het Noordpoolgebied te beschermen. De ijsbeer is het symbool van de Noordpool; als zij kunnen overleven, dan zullen ook de ecosystemen van het Noordpoolgebied als geheel overleven.'
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing